در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

رویوران:"شیخ علی سلمان" مشروعیتی دارد که پادشاه بحرین از آن برخوردار نیست/ فیروز: آل خلیفه هزاران سعودی را جهت شرکت در انتخابات از عربستان به بحرین انتقال داد + فیلم و تصاویر

حسین ریوران کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و جلال فیروز نماینده پیشین مجلس بحرین در گفتگوی ویژه خبری به بررسی چرایی مخالفت آل سعود با خواسته های مردمی بحرین پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛حسین ریوران کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و جلال فیروز نماینده پیشین مجلس بحرین در گفتگوی ویژه خبری 15 دی ماه به بررسی چرایی مخالفت آل سعود با خواسته های مردمی بحرین پرداخت.
 
ریوران در پاسخ به این سوال هر جایی ازجهان که کوچک ترین اتفاقاتی بیفتد مجامع بین المللی و ایالات متحده و نهادهای مدنی نسبت به آن واکنش نشان داده ولی در مورد دفاع از مردم بحرین استثناء وجود دارد و چرا هم اکنون از دولت حمایت می شود پاسخ داد: بحرین ممکن است بعضی ها را به عنوان یک کشور نگاه کرده و این در صورتی است که آن بخشی از یک شورا است و قطعاً هرگونه دگرگونی در این کشور می تواند در کل حاشیه جنوبی خلیج فارس  موثر باشد.
 
کارشناس ارشد مسائل ارشد غرب آسیا تصریح کرد: مردم بحرین بسیار نسبت به کشورهای حاشیه جنوبی یا شیخ نشینان جنوبی متفاوت اند از دهه هفتاد میلادی تا به امروز که حدود 45 سال گذشته است این کشور هر دهه شاهد یک قیام بوده است.
 
وی با بیان این که واقعاً ملت بحرین ملت آزادی خواه و زنده است و هیچ گاه در مقابل ظلم سکوت نکرده اظهار داشت: این در حالی است که چنین چیزی در کشورهای دیگر دیده نمی شود در بحرین فشار به مردم به نظامی که بعد از عقب نشینی انگلیس از ته کانال سوئز در سال 1971 ما می بینیم بعد از یکی دو سال فشار مردم منجر به ایجاد برگزاری یک انتخابات می شود که 90 درصد افراد منتخب از بین شیعیان بوده است.
 
ریوران افزود: نظام به شدت می ترسد این مجلس را منحل کند و پدر پادشاه فعلی یعنی شیخ عیسی از آن زمانی دیگر انتخابات را برگزار نمی کند تا سال 1999 که فوت می کند  و به عنوان پادشاه بحرین از او یاد می کنند در ابتدا بسیاری از زندانیان آزاد و قول های زیادی در رابطه با سیاست  می دهند، دیدار با آیت الله شیخ عیسی و وعده بسیار زیادی به وی می دهد که طول زمان کارها و اصلاحاتی نیز انجام خواهند داد و شاید به همین دلیل بسیاری از روحانیان و مردم بحرین از رفراندومی که بعداً برگزار شد ،حمایت کردند.
 
بعد از رفراندوم ،حکومت بحرین به تمام وعده هایی که به شیخ عیسی داده بود،پشت کرد

کارشناس ارشد مسائل ارشد غرب آسیا با بیان این که اما همین که بعد از رفراندوم تمام شد نظام به تمام وعده هایی که به شیخ عیسی داده بود پشت کرد،بیان داشت: آن ها مجلسی را درست کردند که  هیچ اختیاری نداشت و حتی نمی توانست کسی را استیضاح کند و پادشاه همه ی کار آن ها را انجام داده و در واقع مجلس دکور بود.
 
وی ادامه داد: به آن ها تذکرهای زیادی داده شد و دو دوره جمعیت وفاق همچنان به این امید بود که پادشاه به قول های خود وفا کند اما عمل نکرد و در نهایت با آغاز قیام 2011 ما شاهد این بودیم که جمعیت وفاق که 18 نماینده از 40 نماینده مجلس را در اختیار داشت وضعیت وی را به تعلیق درآورد و  از مجلس بیرون آمد و از آن زمان در کنار مردم بود.

ریوران با بیان این که حال در پیش قراول ،قیام جدیدی برگزار شده در حال حرکت است گفت:  این که از قیام در بهمن بوده و نظام در اسفند از نیروی سعودی درخواست کرد که وارد کشور شوند ، نیروهای عربستان و برخی پاکستانی ها و برخی دیگر بعثی های عراق برای حضور نظامی در بحرین استفاده شد تا فرآیند سرکوب را رسماً آغاز کنند.
 
کارشناس ارشد مسائل ارشد غرب آسیا اظهار داشت: که در 4 سال گذشته مردم در رویایی ایستادگی از خود نشان داده و با تمام مسائل و مشکلات غرب هم اکنون از نظام حمایت می کند غرب نه تنها آمریکا که ناوگان ششم را از سال 77 در اختیار دارد که اخیراً انگلیس یک پایگاه دریایی را می خواهد در آن جا ایجاد کند و جالب است که منافع مردم بحرین را در نظر نمی گیرد.
 
اگر کمک های معنوی ایران نبود،امروز خیلی از مسائل را نمی توانستیم تحمل کنیم

فیروز در پاسخ به این سوال که مهم ترین خواسته مردم بحرین چیست که آل خلیفه و آل سعود و غرب به دفاع ازدولت در مقابل مردم می ایستند گفت: ضمن تشکر ملت بحرین از ایران اسلامی چرا که همیشه جمهوری اسلامی در کنار مظلومان ایستادگی کرده و اگر کمک های معنوی آنان نبود خیلی از مسائل را نمی توانستیم امروز تحمل کنیم، همین ایستادگی جمهوری اسلامی ایران نبود در مقابل ظالمان و توطئه هایشان نمی توانستیم پایدار بمانیم.
 
امروز غربی ها از حمایت ایران از مردم بحرین بسیار می ترسند

نماینده پیشین مردم بحرین تصریح کرد: امروز غربی ها حمایت ایران از مردم بحرین بسیار می ترسند، ملت بحرین  همیشه به دنبال دولت و حاکمیتی که در همه قوانین اساسی جهان آمده برسند،همین سیادت و حاکمیتی که در اولین ماده قانون اساسی گفته است که نظام سیاسی در بحرین باید دموکراسی باشد و سیادت از آن مردم است.
 
وی با بیان این که امروز هیچ دموکراسی در بحرین وجود ندارد اظهار داشت: در حال حاضر سیادت و حاکمیت در دست یک خاندان کوچکی به نام آل خلیفه است و امروز مردم بحرین زندگی سختی را طی می کنند.
 
فیروز ادامه داد: در طول چند دهه قیام این مردم بحرین که در 14 فوریه 2011 تنها به خاطر آغاز بهار عربی نبوده بلکه این قیام مردم قبل از این ها بوده و برخی ها فکر نکنند که مردم بحرین منتظر بهار عربی بودند چون خیلی ریشه دارتر بوده است.
 
نماینده پیشین مردم بحرین ادامه داد: مردم بحرین زیر ستم بودند و قبل از بهار عربی و بیداری اسلامی من در پارلمان بحرین بوده ام و کمیته  حقیقت یابی آمد جریان های مختلفی هم حضور داشتند؛حتی افراد نزدیکی که به پادشاه منتسب بودند ما بسیار غافلگیر شدیم از برخی از این گزارش ها که چگونه سرزمین ها و سواحل و مقدرات مردم چگونه به یغما برده شد و از مردم از سوی حکومت آل خلیفه سلب شد و افرادی که وابسته آن ها هستند در مقابل چه می بینیم نیمی از مردم بحرین اصلاً خانه مسکونی ندارند معیشت مناسبی ندارند این ها کاری کردند که آستانه تحمل مردم تمام شد.

وی افزود: مردم بحرین به دنبال این هستند که یک کمیته حقیقت یاب به وجود بیاید  و از آن چه که در سال 2001 توافق شده که ما به عنوان اوپوزیسیون مخالف بودیم و گفتیم که ما باید برای میثاق عملی باید رای می دادیم و دموکراسی واقعی باید برای مردم پیش بینی شود.

فیروز تاکید کرد: مردم بحرین باید بدون دخالت آل خلیفه و وابستگان پارلمان خود را ایجاد کنند اما آن چه که امروز می بینیم بر عکس است.

دیکتاتوری و استبداد در بحرین حاکم است

نماینده پیشین مردم بحرین افزود: متاسفانه در حال حاضر دیکتاتوری و استبداد در بحرین حاکم است و روز به روز وقیح تر شده است و هنوز نخست وزیر خودش در بستر قدرت مانده و عموی پادشاه است این نخست وزیر 43 سال بر مسند قدرت باقی مانده است و در هیچ جای جهان وجود ندارد که یک شخص منسبی را بر عهده بگیرد و چندین سال بر آن چنبره بزند.

وی افزود: این نخست وزیر سالخورده ، آلزایمر دارد و یک فرد فاسد و دزد است و با دستور این فرد بیمار سیاست مداران در زندان آل خلیفه شکنجه می شوند.

نزدیک به 9 میلیون بازداشتی سیاسی در بحرین وجود دارد

فیروز تاکید کرد: نخست وزیر این کشور به جای این که با مردم رو در رو صحبت کند و به صورت مسالمت آمیز مذاکره داشته باشند دستگیری ها را شروع کرده و در پی آن هزاران مخالف را در تقابل با خودش به وجود آورده است و در حال حاضر نیم میلیون بازداشتی سیاسی در این کشور وجود دارد که هیچ قومیت و کشوری با مردمش این کار را نمی کند.

نماینده پیشین مردم بحرین افزود: این نخست وزیر با اتهامات واهی می گوید مردم بحرین طرفدار ایران اند و مساجد و حسینیه ها را تخریب کرده و شیعیان را آواره می کنند و کارمندان ادارات را به دلیل این که وابسته به مذهب تشیع هستند،حقوق شان را قطع کرده است.

وی اضافه کرد: مردم بحرین فقط خواستار کرامت،عدالت و زندگی مسالمت آمیز هستند اما می بینند که نظام سیاسی بحرین دچار چالش شده و با نظام دیکتاتوری می خواهد دموکراسی را با تعریف خود ایجاد کند.

فیروز با اشاره به انتخابات اخیر در کشور سوریه گفت: در سوریه ما انتخابات را مشاهده کردیم و دیدیم که از مخالفان مسلح دفاع شد و آن ها دیکتاتوربحرین را حمایت کردند در برابر مردمی که بدون سلاح خواسته عقلانی دارند.

ریوران در پاسخ به این سوال که آل سعود از طریق پولی که بین عربستان و بحرین بوده اقدام به لشگر کشی به بحرین کرده با این استدلال که ما در راستای دفاع از امنیت ملی بحرین توافق نامه شورای همکاری خلیج فارس این اقدام را انجام دادیم مگر این توافق نامه برای دفاع در برابر دشمن خارجی نیست در بحرین شاهد دشمن خارجی هستیم یا مردم ؛این مسئله چگونه توجیه پذیر است اظهار داشت: عربستان بحرین را اشغال کرد و روزی که عربستان اعلام کرد که نیروهایش را به این کشور اعزام کرده ولیعهد بحرین در مصاحبه روز قبل اطلاعی نداشته است.

عربستان نسبت به بحرین احساس مالکیت می کند

کارشناس ارشد مسائل ارشد غرب آسیا افزود: در مقاله ای در نیویورگ تایمز نوشته شده بود که عربستان بدون هماهنگی با دولت بحرین نیروهایش را به این کشور اعزام کرده از زمانی که عربستان این پل را درست کرده است ،نسبت به بحرین احساس مالکیت می کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که گفتند ما دخالتی در بحرین نمی کنیم که البته اگر می کردیم شرایط به این صورت نمی شد گفت: اگر ایران می خواست در بحرین تاثیرگذار باشد این شرایط به وجود نمی آمد، آن ها برای توجیه کارهای خود سعی می کنند این مسائل را عنوان کنند.

وی با اشاره به دستگیری "شیخ علی سلمان" اظهار داشت: در پی دستگیری این عالم فقیه بحرینی، وزیر خارجه ایران بیانیه صادر کرد و نگرانی خود را از اقدام دولت بحرین اعلام کرد اما آن ها این بیانیه را به عنوان دخالت در امور داخلی کشورشان دانستند این در حالی است که آمریکا و اروپا نیز در پی این اقدام بیانیه صادر کردند اما آن ها اقدام ایران را دخالت می دانند که البته این دخالت نیست.

ریوران تاکید کرد: "شیخ علی سلمان" یک روحانی است و مرز نمی شناسد و مراجع ما در نجف فرامرزی اند،این روحانی  فرد معمولی نیست و در راس یک تشکل سیاسی قرار دارد و فرد درجه یک سیاسی است و نزدیک به نیمی از کرسی های پارلمانی قبلی این کشور را داشته است.

شیخ علی سلمان از مشروعیتی برخوردار است که پادشاه بحرین از آن برخوردار نیست

کارشناس ارشد مسائل ارشد غرب آسیا اضافه کرد:" شیخ علی سلمان" در مقایسه با پادشاه بحرین از مشروعیت و محبوبیت لازمی برخوردار است اما پادشاه این کشور این مشروعیت را ندارد این روحانی خود را در انتخابات عرضه کرده و مردم وی را انتخاب کردند.

وی با اشاره به پروسه انتخابات در کشور بحرین گفت: انتخابات در این کشور خنده دار است؛ 38 تا حوزه انتخابیه وجود دارد که یک حوزه با کمتر از هزار نفر یک نماینده انتخاب می شود و در یک با 50 هزار نفر یک نماینده می آید و این حوزه ها به گونه ای طراحی شده که 18 کرسی از 40 کرسی به دست می آید در حالی که شیعیان 70 درصد از جمیعت بحرین را تشکیل می دهند.

ریوران با تاکید بر این که متاسفانه عربستان دخالت زیادی در این کشور دارد،اظهار داشت: در این راستا غرب نیز دخالت خود را دارد،چرا که در جریان این قیام پادشاه بحرین به انگلیس سفر کرده و با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار داشته است و حتی این کشور به آن ها سلاح فروخته است و در روز روشن می بینید که چه جنایاتی در این کشور رخ می دهد.

کارشناس ارشد مسائل ارشد غرب آسیا افزود: از مجموع یک میلیون دویست هزار نفر از مردم بحرین نیمی از آنان وارد زندان شده اند که این رفتار تنها در فلسطین و کرانه باختری دیده می شود فلسطین که حدود 4 و نیم میلیون جمعیت دارد نیمی از آنان وارد زندان شده اند.

وی افزود: اخیراً در پاکستان اعلام شد 35 هزار نفر تابعیت بحرینی را اخذ کرده اند و اخیراً نیز به یک خانم یهودی عراقی تابعیت بحرینی می دهند تا در سازمان ملل به عنوان نماینده این کشور باشد که در واقع این یک دهن کجی به ملت است که یک ملت کسی را نداشته باشد جز این که یک یهودی تابعیت بحرینی داشته باشد و نماینده این کشور باشد .

ریوران افزود: نخست وزیر بحرین هیچ پروژه و مرکب تجاری در کشور به وجود نیاورده است و حتی هر درصدی از سهامی که به نام این آقا در این کشور باشد نیمی از اموال بحرین را جزء مستملک هایش می داند قرون وسطی ای که در اروپا به وجود آمد نسبت به آن چه که بحرین رخ داده بهتر بوده است شرایط سختی در این کشور به وجود آمده وحقوق  ملت پایمال شده است و علی رغم این فشار ها این مللت کم نیاورده و با ایستادگی این قیام حق خود کوتاه نمی آید.

فیروز در ادامه برنامه با اشاره به این که مخالفان در جمعیت "وفاق"در همه انتخابات حضور داشتند،گفت: آن ها 65 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

نماینده پیشین مجلس بحرین با اشاره به این که بسیاری از آن ها می خواستند در انتخابات فرافکنی کنند،اظهار داشت: آن ها در صدد بودند تا مسیر را دچار اشتباه کنند.

وی با بیان این که این مخالفان سیاسی بحرین اعلام کرده بودند که قصد شرکت در انتخابات را ندارند ادامه داد: آل خلیفه در پاسخ به گفته مخالفان سیاسی اعلام کرد که آن ها باید در انتخابات حضور یابند.

فیروز  با اشاره به تصاویر منتشر شده از سوی یکی از روزنامه بزرگ  آل خلیفه یک روز قبل از انتخابات گفت: این روزنامه گفته شده بود که آیت الله مکارم شیرازی از مردم بحرین دعوت کرده است تا در انتخابات حضور یابند! به طوری که آل خلیفه این دروغ بزرگ را گفت تا بتواند مردم بحرین برای حضور در انتخابات تحریک کند.

انتقال هزاران سعودی از عربستان به بحرین جهت شرکت در انتخابات

نماینده پیشین مجلس بحرین با اشاره به این  که آیت الله مکارم شیرازی این مسئله را تکذیب کردند،اظهار داشت: آن ها هزاران سعودی را از عربستان به بحرین منتقل کردند تا در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به ایجاد پل ارتباطی میان مقامات سعودی و بحرینی خاطر نشان کرد: حتی نصف مردم بحرین در انتخابات حضور نداشتند به طوری که مردم انتخابات را تعطیل کردند.

تحریم انتخابات از سوی مردم بحرین به معنای عدم اعتماد است

فیروز با تاکید بر این که تحریم انتخابات از سوی مردم به معنای عدم اعتماد آن ها به جنایتکاران مستبد است گفت: به دنبال این مسئله شاهد حملات گسترده و دستگیری های فراوان بودیم و یا این که از احکام بسیار زیادی در راستای اعدام صادر شد.

نماینده پیشین مجلس بحرین با اشاره به  دستگیری "شیخ علی سلمان" افزود: نظام آل خلیفه به بیگانگان تکیه کرده است و در صدد است تا نقشه مردمی و اجتماعی بحرین را تغییر دهد.

وی با بیان این که مردمی که در بحرین بومی هستند و پیرو اهل بیت به شمار می آیند از حق طبیعی خود برخوردار نیستند افزود: 85 درصد مردم بحرین بومی هستند به گونه ای که هی پست و مقامی ندارند و هر روز شاهد بیکار شدن جمع کثیری از آن ها هستیم.

شیعیان در ارتش بحرین جایی ندارند

فیروز  با بیان این که در بحرین حتی یک شیعه در ارتش استخدام نشده است، خاطرنشان کرد: شاید یکی دو مورد در برخی از نهادی های غیرامنیتی حضور داشته باشند.

نماینده پیشین مجلس بحرین با اشاره به این که آل خلیفه نهایت دوگانگی را از خود نشان می دهد،ادامه داد: مردم به لحاظ معیشتی در تگنا قرار گرفته اند.آل خلیفه مزدورانی را از سوریه به بحرین آورده است.

تابعیت از بحرینی های بومی سلب شده است

فیروز با اشاره به این که رژیم این کشور به بعثی های فراروی صدام تابعیت داده است اظهار داشت: به این بعثی ها تابعیت بحرینی داده شده است این در حالی است که تابعیت را از بحرینی های بومی سلب کرده اند.

نماینده پیشین مجلس بحرین با اشاره به این مقامات این کشور حتی تابعیت آیت الله شیخ نجاتی را از وی گرفته اند گفت: 5 هزارنیروی آمریکایی در پایگاه دریایی جفیر مستقر هستند به طوری که آن ها در صدد هستند پایگاه نظامی دریایی دیگری را برای بریتانیا بسازند.

کویت،قطر و عمان مخالف نیروهای نظامی در بحرین هستند

وی با اشاره به این که هزاران مزدورعربستانی به بحرین آمده اند تا به سرکوب و کشتار مردم مظلوم بپردازند،خاطرنشان کرد: از کویت، قطر و عمان کمال تشکر را داریم به دلیل این که این سه کشور مخالف حضور نیروهای نظامی شان در بحرین بودند.

فیروز  با اشاره به این که آل خلیفه هزاران نفر را از پاکستان به بحرین آورده است،گفت: آل خلیفه به پاکستانی ها ملت بحرینی داده است.

نماینده پیشین مجلس بحرین با اشاره به گفته سفیر پاکستان مبنی بر این که در ماه های اخیر سی هزار پاکستانی وارد بحرین شده است و تابعیت بحرینی گرفته اند ادامه داد: مزدوران عبداله صالح به کشتار مردم بیگناه می پردازند.

وی با بیان این که نیروهای متعددی از تابعیت های مختلف به بحرین آمده اند تا قیام مردم این کشور را سرکوب کنند افزود: آمریکا و انگلیس در بحرین پایگاه دارند به طوری که به جای دفاع از مظلومان به قتل و غارت می پردازند.

آل خلیفه منافع غرب و صهیونیست ها را نیز تامین می کند به گونه ای که رابط پنهان و آشکار دارد

فیروز با اشاره به این که شعار دموکراسی را که سران کاخ سفید سر می دهند چه معنایی دارد افزود: آل خلیفه منافع غرب و صهیونیست ها را نیز تامین می کند به گونه ای که رابط پنهان و آشکار دارد

نماینده پیشین مجلس بحرین با بیان اینکه آل خلیفه  کسانی که با منافع آن ها مخالف است اجازه بر سر قدرت بودن را نمی دهند افزود: در یمن تلاش می شود تا این بهار عربی را خاموش کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چشم انداز مردم بحرین را چگونه ارزیابی می کنید ادامه داد: انقلاب های عربی و بیداری اسلامی هنوز بر سر جای خود ایستاده اند.

فیروز با اشاره به همه سرکوب ها و وحشی گری هایی که بر علیه مردم بحرین صورت می گیرد،ادامه داد: مردم اقدام به برگزاری تظاهرات گسترده ای کردند به طوری که هرگز عقب نشینی نخواهند کرد.

مردم بحرین عقب نشینی نخواهند کرد

نماینده پیشین مجلس بحرین با بیان این که 200 هزار نفر در بحرین تظاهرات کرده اند گفت: مردم بحرین عقب نشینی نخواهند کرد.

وی با اشاره به شعار امام حسین (ع) پیرامون "هیات من ظله "گفت: خانواده های بحرینی بسیار صبور هستند به طوری که در هر خانواده شاهد شهید، آزاده و یا زندانی هستیم.

فیروز  با بیان این که مردم سکوت نخواهند کرد افزود: مردم هرگز امید خود را از دست نخواهند داد زیرا خداوند آن ها را یاری خواهد کرد.

ریوران در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا دستگیری رهبرانی همچون "علی سلمان" می تواند انقلاب مردم بحرین را کنترل کند گفت: مزدوران از چندین کشور به بحرین آمده اند تا مردم را سرکوب کنند.

آل خلیفه در صدد خلع تابعیت مردم بحرین است

کارشناس ارشد مسائل ارشد غرب آسیا با اشاره به این که آل خلیفه در صدد است تا جمعیت بحرین را تغییر دهد،ادامه داد: آن ها بسیاری را تابعیت می کنند به طوری که بحث شیعه و سنی نیست.

وی با اشاره به این که نظام آل خلیفه کسی را که طرفدار خودش است را بر روی کار می آورد گفت: آن ها به ملت بحرین اجازه قیام را نمی دهند.
ریوران با اشاره به بردباری که "شیخ عیسی قاسم "در برابر نظام نشان داد گفت: او در صدد بود تا نظام اصلاح شود این در حالی است که نظام آل خلیفه به وعده هایش پشت کرد.

کارشناس ارشد مسائل ارشد غرب آسیا با بیان این که نظام آل خلیفه هیچ حرمتی را نگه نمی دارد گفت: "شیخ عیسی قاسم "یکی از بزرگ ترین مجتهدین بحرین است که به خانه او حمله شد.

وی با اشاره به این که هر نظامی به دنبال مشروعیت است خاطرنشان کرد:هر نظامی به دنبال کسب مشروعیت در داخل هستند.

آل خلیفه در داخل نتوانست مشروعیت به دست آورد

ریوران با بیان این که مردم در خیابان ها با عبور ممنوع در صدد تحریم انتخابات بودند گفت: 30 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند به گونه ای که آل خلیفه از داخل نتوانست مشروعیت به دست آورد.

کارشناس ارشد مسائل ارشد غرب آسیا تصریح کرد: متاسفانه این نظام در حرکت خود به سمت جرم و جنایت و زیر پا گذاشتن مشروعیت و حقوق مردم به جلو فرار می کند به طوری که فرار به جلو به این معنا است که در بحرین جنایت ایجاد می شود.

وی با تاکید بر این که نظام بحرین امنیت کل منطقه را مورد تهدید قرار داده است خاطر نشان کرد: شرایط امنیتی منطقه  مرتبط به هم محسوب می شود به طوری که ناامنی در سوریه در عراق و ایران نیز اثرگذار است.

دولت بحرین امنیت منطقه را مورد تهدید قرار داده است

ریوران با اشاره به اقدام دولت بحرین گفت: اقدام دولت بحریم امنیت منطقه را مورد تهدید قرار داده است به طوری که ایران نمی تواند در برابر اقدامات آن ها ساکت بماند و وزارت خارجه ناگزیر به نگرانی است.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار