در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

رکن آبادی:فلسطین نیاز به قطعنامه ای جدید ندارد / قدومی:اوضاع داخلی فلسطین باید اولویت اصلی ما باشد نه رفتن به شورای امنیت + فیلم و تصاویر

"خالد قدومی" نماینده فلسطین در ایران و "غضنفر رکن آبادی" سفیر سابق ایران در لبنان در گفتگوی ویژه خبری به بررسی مقاومت مردمی فلسطین پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران در گفتگوی ویژه خبری 10 دی ماه "خالد قدومی" نماینده فلسطین در ایران و "غضنفر رکن آبادی"سفیر سابق ایران در لبنان به بررسی مقاومت مردمی فلسطین پرداخت.
 
خالد قدومی در پاسخ به این سوال که محتوای پیش نویس قطعنامه ای که از سوی "عباس ابومازن" ارائه شد چه بود پاسخ داد: قبل از وارد شدن به محتوای این قطعنامه باید بگوییم که این پیش نویس که باید تصویب می شد،متاسفانه مورد اجماع خود فلسطینی ها هم نبوده و حتی نظر جریان های مختلف همچون حماس گرفته نشده است.
 
وی تصریح کرد: حتی خود سازمان های وابسته به جنبش عمل و غیره که تصمیم را گرفتند که کلا یک حالت مقطعی داشته باشند با طرح محمود عباس که قرار است ارائه دهند،وی در این مسئله تکتازی می کنند.
 
نماینده فلسطین در ایران با بیان این که در سرنوشت فلسطین مقاومت همیشگی است اظهار داشت: در سرنوشت فلسطین و مقاومت رویارویی بادشمنان می بایست همگی و فراگیر باشد؛از نظر دیپلماتیک،سیاسی و نظامی می بایست اجماع ملی فلسطین در این قطعنامه صورت بگیرد.
 
در پیش نویس ها اصلاً به قدس شریف اشاره نشده است

وی با اشاره به محتوای پیش نویس قطعنامه بیان داشت:متاسفانه این نیز خیلی تفاوتی با قطعنامه های پیشین نداشته و حقوق ملت فلسطین را در آن منظور نکرده و ملت فلسطین با این مسئله موافق نیست.
 
قدومی افزود: حتی مسئولیت آوارگان را گردن اشغالگران نمی اندازند و ما آشکارا می گوییم که قدس پایتخت کشور اشغالی است که این در صورتی در پیش نویس ها اصلا به قدس شریف اشاره نشده و حتی موضوع 67 و آوارگان نیز در آن قید نشده است حتی متاسفانه تشکیلات خودگردان یک داستانی گفته است درباره این که یک جایی زمینه هایی را با یکدیگر عوض و بدل کنند و بر سر خیلی از مسائل کوتاه آمده اند.
 
نماینده فلسطین در ایران با بیان این که درباره این قطعنامه ای که از سوی اردن تقدیم شد،نظرات متفاوتی وجود دارد تاکید کرد: طبق گفته رئیس مذاکره کنندگان فلسطینی دشمنان می خواهند، اشغالگری در سال 2017 پایان یابد ،ولی همگان می دانیم این امر ضمانت اجرایی نداشته و اجحاف حقوق فلسطین را در پی دارد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اسرائیل همیشه دشمنی اش را بدتر و بیشتر کرده و جانبداری سازمان ملل بسیار محسوس است.
 
غضنفر رکن آبادی در پاسخ به این سوال که چرا دراین مقطع زمانی کشورهای عربی و فرانسه به این پیش نویس رای ممتنع دادند و چرا این مقطع زمانی این موضع به شورای امنیت ارائه شد،پاسخ داد: اساساً از مقطع زمانی بر اساس شکست مذاکرات یک ساله سازش و بعد از گذشت مراحل 9 ساله که از سال 1991 تا 2000 طی شده و رئیس جمهور وقت رسماً و علناً در برابر رسانه ها شکست را اعلام کرده است.
 
زیاده خواهی و انحصارطلبی طرف آمریکایی در مذاکرات گذشته منجر به شکست آن ها به فلسطین شد

وی  افزود: بعد از آن در برهه های اخیر شاهد یک سال مذاکرات فشرده و سفرهای پی در پی جان کری به منطقه و فلسطین بودیم تا از این هیاهویی که در بحث بیداری اسلامی و تحرک های کشورهای عربی جهان اسلام روبرو بودند بهره برداری کرده و از این موقعیت سوء استفده کنند و راه های منجر به فلسطین را ببندند.
 
سفیر سابق ایران در لبنان با بیان این که علی رغم تمام این تلاش ها این اتفاق رخ نداد عنوان کرد: تعداد قابل توجه از شخصیت های برجسته بین المللی که امروز نیز به این امر اشاره کردند که در مذاکرات گذشته زیاده خواهی و انحصار طلبی طرف آمریکایی منجر به شکست آن ها به فلسطین شد.
 
وی بیان داشت: بعد از شکست مذاکرات و بعد از این که" خودگردان" درب ها را مقابل خود بسته دید شروع به تهدید تهیه پیش نویس و بسیج کردن کشورها علیه آن ها شد که در نهایت این اقدامات صورت گرفت و اردن به نمایندگی از کشور فلسطین پیش نویسی را ارائه کرد.
 
رکن آبادی اظهار داشت: از همان ابتدای ارائه پیش نویس با مخالفت آمریکایی ها مواجه شد که در نهایت نتیجه آن را مشاهده کردیم .
 
وی رای ممتنع فرانسه به رای موافق انگلیس بر خلاف رای مخالف آمریکایی ها را طبیعی دانست و ادامه داد: فرانسه در ارتباط با تحولات منطقه از دیرباز همواره در تحولات منطقه بین الملل حضور فعال داشته و در مقابل فعالیت هایی که اتحادیه اروپا و آمریکا دارند می باشد.
 
 کشورهای غربی در اصول حمایت از صهیونیست با یکدیگر هم پیمان اند

سفیر سابق ایران در لبنان عنوان کرد: در مقابل آمریکایی ها حاضر نیستند هیچ کشوری در بین الملل جز خود آن ها مسئولیت اجرای این پرونده را به عهده بگیرد و تاکید آمریکا به سایر کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه این بود که موضع متفاوت نشان دهند.
 
وی با بیان این که همه کشورهای غربی در اصول حمایت از صهیونیست با یکدیگر هم پیمان اند ولی در اجرای نقش همیشه موضع متفاوتی داشته است افزود: آمریکا بیان کرده که ما حرفی نداریم و کشورهای دیگر هم می توانند نقشی داشته باشند ولی تاکید ما بر این است که نقش فرانسه بیشتر در حمایت اقتصادی و بحث های غیر سیاسی در خاورمیانه است.
 
رکن آبادی افزود: زمان ارائه پیش نویش را خود فلسطینی ها انتخاب کردند، فلسطین امروز نیاز به قطع نامه جدیدی ندارد و همان طور که می دانید،تعداد زیادی از این نوع قطع نامه ها صادر شده است.

تا زمانی که رویکرد سازش با طرف اشغالگر باشد به نتیجه مطلوب نخواهند رسید

وی بیان داشت:از نظر ایران همه فلسطین اشغالی است و باید آزاد شود و همچنین مسئله آوارگان و سرزمین های اشغالی فلسطین باید مشخص شود.
 
سفیر سابق ایران در لبنان با بیان این که قطعنامه های قبلی به مرحله اجرا گذاشته نشده است ادامه داد: توقع می رود به جای ارائه پیش نویس های جدید در مورد فلسطین درباره قطعنامه های اجرا نشده همچون 142 و 194 که سال ها است به تاخیر افتاده است صحبت کنند که آوارگان باید هرچه زودتر به سرزمین خود بازگردند.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که رویکرد سازش و اقدامات مسالمت آمیز با طرف اشغالگر باشد به نتیجه مطلوب نخواهند رسید، این ها باید درس عبرتی شود برای کسانی که در سازش با صهیونیست تاکید می کنند.

آزادی سرزمین لبنان مدیون مقاومت است نه شورای امنیت

رکن آبادی تصریح کرد: سرزمین اشغالی لبنان را مقاومت اسلامی آزاد کرد و نه شورای امنیت و امروز بحث فعال شدن و مسلح گشتن کرانه باختری از اهمیت بسزایی برخوردارند آن چنان که آقای اسماعیل هنیه تاکید داشتند و موضع مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی مبنی بر مسلح شدن کرانه باختری برای احقاق حقوق کامل مردم فلسطین است.

قدومی در پاسخ به این که" عباس ابومازن" به جای بردن پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت مسئله زندانیان سیاسی و یا دولت آشتی ملی و دستگیری هایی که هر روزه در فلسطین صورت می گیرد ..... را دنبال نمی کند.

اولویت های فلسطین باید بازخوانی شود

نماینده فلسطین در ایران گفت: اولویت های فلسطین باید دوباره خوانی شوند،اکنون اولویت فلسطین رفتن به سازمان ملل نیست با این که ما به روابط دیپلماسی ، سیاسی اعتقاد داریم ،اما اولویت ما باید حل مسائل داخلی باشد  به عنوان مثال کودکانی که در قدس شهید می شوند ،همچون نوجوان 16 سالگی که دیروز با هدف گلوله رژیم صهیونیستی شهید شد و یا دختر 7 سالگی که از داخل مسجد الاقصی دستگیر شد. پس این مسئله ها اولویت ماست.

وی افزود:قطعنامه هیچ سندی نخواهد داشت.آن چنان که به خود ابومازن آمریکایی ها گفته بودند،پس  چرا با اصرارشان بر این موضع موجب سرشکستگی می شوند ما باید رژیم صهیونیستی را دررابطه با جنایات ضد بشری که در فلسطین انجام می دهد محاکمه کنیم.

وحدت ملی و اوضاع داخلی فلسطین باید اولویت اصلی ما باشد نه رفتن به شورای امنیت

وی تصریح کرد: یک مشکل در سران مذاکره کننده فلسطین به وِیژه در یوم الله و کرانه باختری وجود دارد،اما ما حماس و گروه های مقاومت دیگر از  عباس ابومازن  درخواست داریم ابتدا وحدت را برقرار کنیم و اگر فلسطینی ها راضی شوند همه به رای مردمی و اجماع ملی احترام می گذارند و در صورت ایجاد وحدت می توانیم از همین جایگاه به دنبال احقاق حقوقمان برخیزیم و در این صورت مطمئن باشید همه ی جهان به ما احترام خواهند گذاشت.

قدومی اظهار داشت: ما هیچ مرجع قانونی و صدای گویا در سازمان ملل نداریم و عباس ابومازن نیز مشروعیت و مدت زمان ریاستش تمام شده است بنابراین اولویت اول ما باید توافق داخلی میان فلسطین و انتخابات باشد ما باید در صدد بازسازی برآییم و گذرگاه ها را بازگشایی کنیم و با ارسال مواد غذایی مردم درمحاصره غزه را نجات دهیم.

ایران تنها کشور خواهان آزادی کل فلسطین است

رکن آبادی در پاسخ به این که چرا کشورهای عربی به ویژه صعودهای، قطر و اردن پیش قراول بر تصویب قطعنامه در شورای امنیت بودند با علم این که می دانستند تاکید بر حقوق فلسطینیان نیست بلکه عملاً سرزمین 1948 را اشغال و به رسمیت می شناسند گفت:تنها  کشور بر روی کره زمین قائل به آزادسازی از بحر تا نهر فلسطین ،جمهوری اسلامی ایران است و کشور دومی وجود ندارد و با علم به این که قبول کردن اراضی اشغالی فلسطین تنها اراضی مربوط به سال 1967 است با توجه به این که می دانیم بر اساس قطع نامه تقسیم باید 44/7 درصد از سرزمین فلسطین به فلسطینی ها داده می شد و تنها 54.7 درصد برای تشکیل دولت جعلی رژیم صهیونیستی به یهودی ها واگذار می شد،اما به جای 54 درصد رژیم صهیونیستی 78 درصد را اشغال کرد و در سال 1967 بر اساس قطعنامه 242 و 338 با ضمیمه کردن 22 درصد دیگر تصرف خود را کامل کردند.

با اجرای توافقنامه اسلو تنها 9 درصد از اراضی اشغالی به خود فلسطینیان بازگردانده می شود

وی با اشاره به توافق نامه اسلو اظهار داشت: در سال 1993 بر اساس توافق نامه اسلو اگر کامل اجرا شود؛قرار است تنها 9 درصد مساحت کل اراضی فلسطین به فلسطینیان داده شود که این ظلم در حق مردم این کشور است و امروز تمام راه های سیاسی و گفتگوها به بن بست رسیده است.

سفیر سابق ایران در لبنان در ارتباط با حمایت 22 کشور عراق تصریح کرد: کشورهای عربی با علم به این که حتی اگر مورد موافقت قرار بگیرد یک بازه زمانی دو ساله تعیین کرده است که اسرائیل از اراضی سال 68 خارج شود و این عقب نشینی  باعث شد اسرائیل خواهان امتیاز بیشتری باشد؛ در نتیجه مدت را سه ساله کردند .

وی افزود:بر اساس پیش نویس قطعنامه باید مذاکرات فلسطین و اسرائیل در مهلت زمانی یک ساله انجام گیرد اما رژیم صهیونیستی این مسئله  ناراحتشان کرد که چرا فلسطینیان برای ما زمان تعیین کنند؛آمریکاییها نیز صحبت های رژیم صهیونیستی را تایید کردند.

پیشنهاد طرح دموکراتیک و 4 مرحله ای از سوی ایران برای کشور فلسطین

وی با اشاره به طرح پیشنهاد 4 مرحله ای ایران برای کشور اشغالی فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران  طرح دموکراتیک و 4 مرحله برای کشور فلسطین پیشنهاد داده که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی ، مشارکت مردم اصلی فلسطین اعم از تمامی مذاهب در انتخابات و تشکیل نظام سیاسی و تصمیم گیری توسط این نظام منتخب در کشور فلسطین است؛این طرح را حتی برخی حامیان رژیم صهیونیستی عالی دانستند اما تنها مشکلشان این بود که رژیم صهیونیستی این طرح را قبول ندارد و این افراد کسانی هستند که خودشان را مهد دموکراسی می دانند.

مقاومت تنها گزینه  مردم و گروه های فلسطینی است

رکن آبادی در رابطه با تنها راه حل پیش روی کشور فلسطین تصریح کرد: وقتی گوش شنوایی نیست؛آیا راهی جز اتکا بر قدرت داخلی وجود دارد،بنابراین مقاومت تنها گزینه مردم و گروه های فلسطینی برای احقاق حقوق خودشان است.

قدومی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که راه آزادی قبله نخستین در چیست گفت: امروزه دو نوع الگو مطرح است که یکی الگوی
مقاومت و جهادی و دیگری الگوی مذاکره کننده و ذلیلانه است.

آزموده را آزمودن خطاست

نماینده فلسطین در ایران با بیان این که آزموده را آزمودن خطاست،افزود: با "یاسرعرفات" اختلاف نظر داشتیم اما  با همه ی این اوضاع مشاهده کردیم که به وی زهر دادند و کشتند.

وی ادامه داد: محمود عباس ابومازن می خواست این روند را ادامه دهد،این در حالی است که هر روز دفتر و هواپیمایی شخصی شان از سوی رژیم صهیونیستی مورد بازرسی قرار می گیرد.

وی  با اشاره به این که آن ها هیچ اراده ای از خود ندارند گفت: آن ها معتقدند که باید این گونه رفتارها انجام شود.

قدومی با اشاره به این که در این جا الگویی موجود است افزود: هر بازی از یک قاعده برخوردار است،بنابراین باید هردو طرف جنگ در یک معادله قرار بگیرند.

نماینده فلسطین در ایران با اشاره به ضرروت برداشتن گام های عملی در راستای مقاومت خاطر نشان کرد: آن ها راحت نشسته اند و به زندگی خود ادامه می دهند این در حالی است که ملتی در غزه مورد محاصره قرار گرفته اند.

وی  با بیان این که در جنجال های سیاسی آن ها نمی توانند حقوق ما را مصادره کنند،ادامه داد: الگوی جهاد و مقاومت واقعی در جنوب لبنان و در غزه صورت گرفته است.

صهیونیست ها را مجبور به عقب نشینی از غزه کردیم

نماینده فلسطین در ایران با اشاره به این که امکانات جنبش مقاومت محدود است،گفت: اما خوشبختانه توانسته ایم دستاوردهای خوبی را کسب کنیم به طوری که صهیونیست ها را مجبور کردیم تا غزه را ترک کنند.

وی  با اشاره به این که اشغال را برای صهیونیست ها هزینه بر کرده ایم،افزود: آن ها از ماشین جنگی و بمب هسته ای برخوردار هستند این در حالی است که ما به هیچ یک از این موارد دسترسی نداریم.

قدومی با اشاره به در جنگ های مقاومت با صهیونیست ها فدائیان و استشهادیان در نظر داشتند تا صهیونیست ها را مجبور به پذیرش مسئولیت خود بکنند ادامه داد: آن ها باید این اشغال را تحمل می کردند.

فلسطینیان توانستند معادله را تغییر دهند

نماینده فلسطین در ایران با بیان این که خوشبختانه توانسته ایم امروزه این معادله را تغییر دهیم اضافه کرد : باید بتوانیم این معادله را به کرانه باختری منتقل کنیم

ضرورت مسلح کردن کرانه باختری

وی با اشاره به این که همه باید این گزینه را ادامه دهند،بیان کرد:یکی از تاکتیک های بعدی ما مسلح کردن کرانه باختری است نه این که بخواهیم از صهیونیست ها گدایی کنیم.

قدومی با اشاره به آخرین قطعنامه وزیر خارجه صهیونیست ها گفت: اگر حمایت اروپایی ها از محمود عباس نبود،وی نمی توانست چنین قطعنامه ای را ارائه دهد.

نماینده فلسطین در ایران با بیان این که آن ها حماس را از لیست تروریست ها پاک کردند،ادامه داد: اروپایی ها و غربی تا چه زمانی باید هزینه صهیونیست ها را پرداخت کنند این در حالی است که آن ها همه را زیر سوال بردند.

وی  با بیان این که ما به عنوان فلسطین هیچ راهی جز مقاومت نداریم بیان کرد: مقاومت باید در برابر اشغالگران ایستادگی کند زیرا حق، گرفتنی است.

قدومی با اشاره به اینکه اگر در صدد پیروزی در برابر آن ها هستیم باید به ادامه مقاومت خود بپردازیم ،افزود: قدرت بدون جایگاه و خواستگاه نمی تواند بروز و ظهور کند.

نماینده فلسطین در ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آینده معادله مقاومت را با رژیم صهیونیستی چگونه ارزیابی می کنید اظهارداشت: امت اسلامی باید در برابر تهدیدات ایستادگی کند،زیرا کل امت اسلامی با تهدید مواجه است.

وی  با اشاره به این که امروز سنگر و  خط مقدم برای دفاع از امت اسلامی در مقاومت به حماس ظهور می کند گفت: خوشبختانه روز به روز شاهد دستاوردهای خوبی هستیم به گونه ای که آن ها را غافلگیر خواهیم کرد.

ضررورت استفاده امت اسلامی از فرصت طلایی

قدومی با اشاره به ضرورت ایجاد قدرت بازدارندگی ادامه داد: امت اسلامی باید از فرصت طلایی نهایت استفاده را کنند.

نماینده فلسطین در ایران با بیان این که مردم فلسطین جدی هستند و به حرف های خود عمل می کنند افزود: 96 درصد مردم فلسطین انسان های با سواد هستند.

وی  با اشاره به این که مردم اروپا به ما احترام می گذارند،خاطر نشان کرد: الگوی مقاومت در فلسطین امانتی است که امت اسلامی باید از آن پاسداری و حمایت کند.

قدومی با اشاره به این که کل اراضی فلسطین را باید آزاد کنید افزود: باید از بحر تا نهر آزاد شود.

در ادامه برنامه رکن آبادی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی بر این که راز و رمز خواسته فلسطینیان چیست گفت: این نوع مبارزات و مقاومت ها با اتکا بر جهت گیری ها و ایدوئولوژی های مختلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به مبارزات شهید "عزالدین قسام" قبل از تشکیل رژیم صهیونیستی در دهه 30 قرن بیست گفت:  طرف مقابل سعی می کرد تا روحیه مردم فلسطین را ضعیف کند.

این که فلسطینی ها زمین هایشان را فروخته اند و الان می خواهند پس بگیرند؛کذب بزرگ تاریخ است

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به جنگ های کشورهای عربی و اسرائیل ادامه داد: در جنگ 1948 شاهد قطعنامه تقسیم بودیم 92 درصد زمین های فلسطین تحت تملک فلسطینی ها قرار گرفت.

وی با اشاره به این که این مسئله کذب بزرگ تاریخ است که آن ها می گویند که فلسطینی ها زمین هایشان را فروخته بودند و الان می خواهند پس بگیرند،افزود: در ابتدای قرن بیستم 95 درصد زمین ها تحت تملک فلسطینی ها بود.

رکن آبادی با اشاره به جنگ های 1948، 1956، 1967 و 1973 ادامه داد: در این جنگ ها عوامل مختلفی به یاری اسرائیلی ها آمدند به گونه ای که کشورهای غربی به خصوص انگلیس به کمک آن ها آمد تا برنده این جنگ ها شوند.

وی با اشاره به این که از جنگ 1973 آن ها تلاش کردند تا روحیه یآس را در میان ملت فلسطین ترویج کنند،گفت: آن ها می خواستند ملت فلسطین دست از مقاومت بردارد.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به به توافق نامه "کمپ دیوید" در سال 1978 گفت: علی رغم همه ی تلاش ها "سادات "به فلسطین اشغالی می رود و در کنیست سخنرانی می کند تا اسرائیل به رسمیت شناخته شود.

وی با اشاره به این که مصر خط مقدم حمله مبارزه ضد صهیونیست ها به حساب می آمد،گفت: با خروج مصر از گردانه شاهد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودیم تا این که جمهوری اسلامی ایران وارد گردانه شد.

 هسته اولیه مقاومت در لبنان با اهتمام امام موسی صدر شکل گرفت

رکن آبادی با اشاره به این که هسته های اولیه در لبنان با اهتمام امام موسی صدر شکل گرفت و تقویت شد گفت: بنابراین حزب الله از بطن "جنبش عمل" متولد شد.

وی با اشاره به پیروزی های پی در پی نیروهای مقاومت افزود: انتفاضه اول  در سال 1987 به وجود آمد.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به خوف و هراسی که در میان جمعیت اروپا و آمریکا به وجود آمده بود افزود: این ها نگران ورود جنبش های مبارز اسلامی به عرصه بودند.

انتفاضه دوم بر روحیه مردم فلسطین تاثیر گذاشت


وی با اشاره به شکست مذاکرات فلسطین و اسرائیل در سال 2000 ادامه داد: انتفاضه دوم در لبنان شکل گرفت به طوری که این انتفاضه در روحیه مردم فلسطین تاثیر گذاشت

رکن آبادی بااشاره به جنگهای 22 روزه در سال 2009 در غزه، 8 روزه در سال 2012 و 51 روزه در سال 2014 گفت: این جنگ ها بیانگر این مسئله است که تحولات بسیار زیادی در مقاومت بر ضداسرائیل در منطقه شکل گرفته است.

وی با اشاره به این که مردم کرانه باختری به طوری جدی وارد عمل شده اند،اظهارداشت: در جنگ اخیر غزه مردم کرانه به صورت جدی وارد میدان شدند به طوری که آن ها اقدام به انجام عملیات نظامی و مسلحانه و همچنین قتل دو اسرائیلی شدند.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به این که ما برای استمرار مبارزه و تحمل همه مشکلات آماده هستیم،گفت: بیت المقدس را آزاد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این که وضعیت صحنه فلسطین در شرایط پایانی متفاوت با گذشته است،خاطر نشان کرد: خوشبختانه روحیه مردم افزایش یافته است.

رکن آبادی با اشاره به وجود آمادگی در میان مردم فلسطین علی رغم همه ی مشکلات گفت: اسرائیلی ها نگران اوضاع هستند زیرا در داخل کابینه اسرائیل شاهد بروز مشکلاتی هستیم.

وی با اشاره به دعوای نتانیاهو با وزیر دارایی این رژیم جعلی افزود: اکنون شاهد انحلال  کابینه و اخراج چند وزیر هستیم.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به اوضاع نابسامان اسرائیلی ها گفت: باید شاهد وحدت، یکپارچگی و همبستگی در میان کشورهای عربی و جهان اسلام باشیم.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۲:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۳
اسراییل کودک کش باید محو گردد و کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف برقرار گردد وقدس ازاد میگردد این وعده خداوند هست و پیروزی نزدیک هست.
آخرین اخبار