رئیس کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

باید فضا برای سرمایه‌گذاری در سیاست کلان انرژی صورت گیرد

چگینی گفت: منابع مالی یکی از اساسی‌ترین موضوع در صنعت نفت مطرح است متأسفانه ساختار مالی کشور این توانایی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار نمی‌دهد تا این توانمندی‌ را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ چگینی رئیس کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام در نهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران اظهار داشت: در برنامه چهارم یکی از سیاست‌های کلی دولت جایگزینی فرآورده‌های نفتی و فروش نفت ‌به صورت خام  بوده که این مطالبه بیش از 15 سال در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: عدم خام‌فروشی و ایحاد امنیت برای کشور یکی از موضوعاتی است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته تا در راستای آن بتوان ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشور کرد.

چگینی تأکید کرد: اگر برنامه‌ریزی اصولی در تولید نفت‌خام صورت گیرد مسلما با عنوان صادرکننده برتر در دنیا مطرح خواهیم شد باید در این مسیر پله‌های ترقی را بپیماییم.  

رئیس کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکیدکرد: منابع مالی یکی از اساسی‌ترین موضوع در صنعت نفت مطرح است متأسفانه ساختار مالی کشور این توانایی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار نمی‌دهد تا این توانمندی‌ را به حداقل رسانده و وابستگی به خارج راکاهش دهیم.

چگینی خاطرنشان کرد:برای رسیدن به چشم‌‌انداز توسعه برنامه‌ها و الزامات  مناسبی در راستای سیاست کلی انرژی کشور صورت گیرد تا عرصه برای پویایی این صنعت هموارتر شود موضوعی که پیش‌بینی می‌شود که بتواند این صنعت را ارضا کند دستیابی به این سیاست کلی است.

رئیس کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای رسیدن به این منظور 100 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی تولید 6 میلیون بشکه نفت، 4.5 میلیون بشکه میعانات گازی باید محقق شود تا زمینه برای سرمایه‌گذاری تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار