یکپارچه سازی اطلاعات سلامت با اجرای طرح "سپاس" ممکن می‌شود/اجرای این طرح توسط یک نهاد قابل انجام نیست

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه طرح سپاس از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری است؛ گفت: یکپارچه سازی اطلاعات سلامت، امكان ارائه خدمات بهتر بهداشتی-درمانی و مدیریت بهتر نظام سلامت کشور را فراهم می‌سازد.

دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه چندین طرح در حوزه سلامت در جریان است؛ اظهار داشت: سپاس، سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ایران است که جهت یکپارچه‌ سازی اطلاعات سلامت شهروندان در سطح كشور در نظرگرفته شده است.

این متخصص فارماکولوژی ادامه داد: اگر طرح سپاس اجرایی شود همه اطلاعات پزشکی افراد جامعه از بدو تولد تا سالمندی در یک سامانه متمرکز نگهداری می‌شود.

وی در خصوص اجرای رسمی این طرح در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی کشور بیان داشت: اجرای این طرح توسط یک نهاد قابل انجام نیست بلکه مشارکت سازمان‌های بیمه گر که بخشی از تعهدات درمانی را برعهده دارند؛ ضروری است.

عضوهیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: اجرایی شدن طرح سپاس از بروز مشکلات در داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز پیشگیری می‌کند.

وی به مشکلاتی که داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک جهت ارائه خدمات موردنظر به بیماران مواجه‌اند، اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از نسخ کاغذی در اکثر کشورهای دنیا منسوخ شده است و برای کاهش مشکلات ناشی از بد خط بودن نسخ باید به سمت استفاده از ابزارهای الکترونیک حرکت کنیم.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران الکترونیکی شدن نسخ و نگهداری اطلاعات بیماران در یک سامانه متمرکز تسهیل در روند ارائه خدمات را در حوزه سلامت به دنبال دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار