دبیر انجمن داروسازان ایران:

تبلیغات دارو در اینترنت مجاز نیست

سجادی با اشاره به اینکه برای تبلیغات در سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی دستورالعملی وجود دارد، گفت: تمامی فرآیند تبلیغات محصولات در این دستورالعمل عنوان شده و صرفا در خصوص مواد آرایشی و بهداشتی موسسات است.

سید مهدی سجادی دبیرانجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان دستوالعملی مبنی بر تبلیغات دارویی در فضای اینترنت نداریم، اظهار داشت: حتی نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز فروش اینترنتی محصولات از سوی وزارت بازرگانی برای سایتهای اینترنتی؛ شامل " دارو" نمی‌شود.

وی افزود: در خصوص فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی طرحی به سازمان غذا و دارو ارائه شده تا با نظارت سازمان نظام پزشکی نیز تبلیغ این محصولات در داخل داروخانه‌ها ساماندهی شود.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع تبلیغ و اطلاع رسانی فرآورده‌های دارویی به طور اینترنتی و یا از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای غیر مجاز است؛ خاطرنشان کرد: این نوع تبلیغات قابل پیگیری است و کاربران نیز باید آگاهی لازم را در این زمینه داشته و به هیچ عنوان به این تبلیغات اغوا کننده اعتماد نکنند.

 به گفته وی حتی محصولات آرایشی و بهداشتی که دارای مجوز هستند باید با نماد اعتماد الکترونیکی در سایتهای اینترنتی به فروش برسند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار