حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی:

حدود 25درصد از قضات حوزوی هستند

معاون فرهنگی قوه قضاییه، خواستار حضور گسترده تر طلاب در دستگاه قضایی برای خدمت به نظام اسلامی شد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی صادقی» عصر شنبه در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید عظام گفت: مراجع معظم و علما از طلاب برای حضور در دستگاه قضایی و سایر شوونات قضایی دعوت کنند.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از قضات دستگاه قضایی را طلاب تشکیل داده‌اند، افزود: حدود 25درصد از قضات کشور حوزوی هستند و این آمار نامناسبی است زیرا حوزویان و طلاب از جایگاه های دینی والایی برخوردار هستند و به صورت مطلوب تر می‌توانند در جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: هدف معاونت فرهنگی قوه قضاییه ارتقاء سطح فرهنگی و معرفتی در دستگاه قضا است.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: معاونت فرهنگی اقدامات جدی و خوبی برای ارتقای سطح معارف در میان کارکنان و قضات دستگاه قضایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی همواره در معرض وسوسه شیاطین است، افزود: تلاش داریم فعالیت فرهنگی را منحصر به درون دستگاه قضایی نکرده و آن را در میان آحاد مردم نیز تسری دهیم.

وی افزود: با این روش تربیت حقوقی جامعه افزایش یافته و مشکلات کمتر می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی، ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرائت، تفسیر و فرهنگ قرآن و گسترش اخلاق را از اولویت‌های معاونت فرهنگی قوه قضاییه ذکر کرد و افزود: مسابقات قرآنی در دستگاه قضایی در سطوح مختلف جغرافیایی برگزار شد و در ماه آینده نیز سطح کشوری این مسابقه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از هفت هزار نفر در مسابقات قرآنی دستگاه قضایی شرکت کردند، افزود: بخش خواهران نیز درسال جاری به مسابقات امسال اضافه شد.

حجت‌الاسلام صادقی از تهیه نشریه فرهنگی برای خانواده‌ها و کارکنان دستگاه قضایی خبر داد و خاطرنشان کرد: نشریه الکترونیکی این معاونت به صورت هفتگی در اختیار کارکنان این نهاد قرار داده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار