سینما در هفته ای که گذشت؛

جاماندن "امروز" از کورس رقابت اسکار تا شایعه ای که تکذیب شد

سینما در این هفته پیرامون تعطیلی سینما، شایعات جشنواره فیلم فجر و اعلام اسامی بخش خارجی اسکار گذشت.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ سینما در هفته ای که گذشت در کنار حواشی های مختلف جشنواره ای سوگوار روزهای پایانی ماه صفر بود به همین جهت سینماهای کشور در روزهای 30 آذر و 2 دی‌ماه با توجه به ایام سوگواری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) تعطیل بود.


در کنار این ایام شایعاتی پیرامون جشنواره فیلم فجر نیز مبنی بر اعلام اسامی فیلم های بخش نگاه نو به گوش می رسید که مدیر ارتباطات جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اعلام کرد اسامی نهایی آثار بخش مسابقه فیلم‌های اول سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر روز هفتم دی ماه منتشر می‌شود.

همچنین نخستین نشست اعضای هیات انتخاب سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر طبق پیش‌بینی قبلی و با اتمام بازبینی فیلم‌های بخش نگاه نو و نیمی از آثار سودای سیمرغ، برگزار شد و در ابتدای این نشست از محمد احسانی معاون سابق ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تقدیر شد.


از دیگر اخبار جشنواره می توان به اعلام فراخوان و مقررات بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اشاره کرد که این بخش با هدف شناسایی آثار ارزشمند سینمای جهان، تقویت و تشویق به تولید آثار با رویکرد همسویی، همطرازی و هم جواری با سینمای ایران در دو بخش جلوه گاه شرق و سینما سعادت از تاریخ ۵ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴برگزار می‌شود.


سینمای ایران سهمیه خود را برای حضور در اسکار از دست داد و طبق اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان آکادمی اسکار؛ نام "امروز" ساخته "رضا میرکریمی" به نمایندگی از ایران و "چند مترمکعب عشق" به کارگردانی "جمشید محمودی" که نماینده افغانستان بود، در این فهرست حضور نداشتند، از دیگر فیلم‌های جامانده از این مرحله، "نبات" نماینده آذربایجان با بازی "فاطمه معتمدآریا" است.

ایوبی در واکنش به این اتفاق عنوان کرد مساله اصلی سینمای ایران حضور در اسکار نیست.


اما یکی دیگر از اخبار سینمای این هفته که به صورتی خصوصی و گزینشی رسانه ها صورت گرفت مراسم معارفه سرپرست بنیاد سینمایی فارابی با حضور دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در سالن همایش بنیاد سینمایی فارابی بود که البته طی پیگیری های صورت گرفته اعلام کردند مراسم تودیع و معارفه رسمی طی چند روز آینده و پس از معرفی مدیر اداره نظارت و ارزشیابی در سازمان سینمایی برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار