قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

راهبرد وزارت در زمینه دخانیات سلامت محور است

خسروتاج گفت: راهبرد وزارت صنعت معدن و تجارت در زمینه دخانیات سلامت محور بوده و هماهنگ با برنامه های امیدبخش و قابل تحسین وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مهندس مجتبی خسروتاج در جلسه هماهنگی کنترل دخانیات که به درخواست دکتر مسجدی، دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران برگزار شد، که در این جلسه مقرر گردید، کمیته کاری که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت درمان و آموزش پزشکی، جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران که با محوریت سلامت مردم تشکیل می شود، برنامه راهبردی تجارت و صنعت دخانیات را در کشور تنظیم نموده و همزمان با آن اقدامات عملی در زمینه های تولید، واردات، سامان بخشی توزیع، هماهنگی برای مبارزه با قاچاق سیگار، الصاق تصاویر و پیام های بهداشتی تأثیرگذار روی پاکات سیگار، هماهنگی در زمینه مالیات دخانیات بر اساس قیمت خرده فروشی و در نهایت تاسیس آزمایشگاه بررسی مواد دخانی با همکاری موسسه استاندارد انجام گردد .

همچنین دراین جلسه دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران نسبت به نقش واردات رسمی به جای قاچاق سیگار و اهمیتی که این اقدام بر اجرای سیاست های کنترل دخانیاتی می تواند داشته باشد، تاکید داشت.

گفتنی است، این جلسه به درخواست دکتر مسجدی از دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در دفتر خسروتاج، قائم مقام محترم وزیر صنعت ، معدن و تجارت، با دکتر صادق نیت، مدیرکل مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مهندس علی اصغررمزی، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و کارشناسان ذیربط برگزار شد.

در پایان مقرر گردید هر دو هفته یکبار جلسات پیگیری با حضور کارشناسان ذیربط در دفتر قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و نتیجه آن در اختیار عموم از طریق رسانه های جمعی قرار گیرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار