دیدگاه مسئولان چوگان نسبت به امکانات این رشته در تاجیکستان

دو تن از مسئولان فرهنگی ورزشی چوگان برای اجرایی کردن تفاهم نامه با تاجیکستان راهی این کشور شده و از امکانات این رشته بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فتح اله حداد و بهرام جهانبانی به عنوان نماینده‌های ورزشی چوگان به تاجیکستان رفتند و بازدیدی از امکانات این کشور برای احیا و آموزش ورزش چوگان داشتند.

به بهانه حضور فتح‌اله حداد رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون چوگان و بهرام جهانبانی رئیس کمیته آموزش چوگان در تاجیکستان گفتگویی با این دو مسئول انجام دادیم که از نظر خواهیم گذراند:

**فتح‌اله حداد: بازی نمادین چوگان در جشن نوروز تاجیکستان سرلوحه برنامه‌هایمان است

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون چوگان افزود: ما به دستور رئیس فدراسیون چوگان به همراه بهرام جهانبانی و تنی چند از کارمندان چوگان راهی کشور تاجیکستان شدیم و در آنجا از امکانات این کشور برای آموزش و احیا چوگان بازدید کردیم.

حداد گفت: بررسی امکانات کشور تاجیکستان برای آموزش چوگان و احیا هدف اصلی ما از مسافرت به این کشور همسایه بود.

وی تصریح کرد: پس از بازدید از دو شهر خجند و کولاب با استقبال فراوان رسانه‌ها و مردم این شهر شدیم.

حداد ادامه داد: تاجیکستانی‌ها برای برپایی جشن نوروزشان علاقمند به برگزاری بازی نمادین چوگان با ما بودند به هر حال این جشن جنبه فرهنگی دارد و سرآغاز آموزش چوگان به دوستان تاجیکی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاجیکستانی‌ها برای برپایی این جشن از سر آن کشورهای مختلف دعوت به عمل آورده‌اند و رییس جمهور نیز یکی از این میهمانان است و ما هم طبق برنامه قرار است این دعوت را بپذیریم و همزمان با این جشن این بازی نمادین را اجرا کنیم.

***جهانبانی: زمین‌های شهرهای تاجیکستان برای ورزش چوگان مساعد است

رئیس کمیته آموزش چوگان گفت: طی بازدیدمان از کشور تاجیکستان متوجه شدیم که دو شهر این کشور برای احیا و آموزش چوگان از زمین‌های مساعدی برخوردارند.

بهرام جهانبانی در ادامه بیان کرد: بزکشی یکی از ورزش‌های قدیمی تاجیکستان بود که قرار شد که با آموزش چوگان به تاجیکستانی‌ها این رشته جایگزین مسابقه بزکشی در این کشور که جنبه حیوان آزاری دارد شود.

وی عنوان کرد: کشور تاجیکستان زمین‌های مساعدی برای آموزش رشته چوگان دارد همچنین اسب‌های این کشور استعداد بالایی برای تربیت ورزش چوگان دارند.

جهانبانی تصریح کرد: سوارکارهای این کشور مثل سوارکارهای ترکمان ایران چابک بوده و برای آموزش خیلی مناسب هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال هر دو شهر خجند و کولاب تاجیکستان شرایط مناسبی از لحاظ زمین و اسب برای رشته چوگان دارند همچنین یک برنامه دیگر نیز برای یکسال و نیم دیگر در شهر کولاب خواهند داشت که این برنامه به مناسبت سالگرد سید علی همدانی از عرقا و شاعران مشهور ایران خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار