کاوه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

افزایش درآمدهای ارزی در گرو توجه به صنعت گردشگری

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: توجه به صنعت گردشگری سبب ورود به کشور خواهد شد و کاهش درآمدهای نفتی را پوشش خواهد داد.

محمد کاوه، رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: گردشگری به عنوان صنعتی که نیاز به هیچ گونه واردات مواد اولیه ماشین‌آلات و یا نیاز ارزی ندارد، شناخته شده و توسعه این صنعت سبب ورود ارز به کشور می‌شود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: کاهش اخیر قیمت نفت و جایگاه آن در بودجه کشور مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ما ایجاد کرده است که درآمدهای حاصل از گردشگری جایگزین مناسبی برای این مقوله است.

کاوه در ادامه بیان کرد: کشور ما در زمینه گردشگری پتانسیل‌های فراوانی دارد به ویژه در زمینه توریسم سلامت در منطقه در جایگاه قابل قبولی قرار داریم و از کشورهای همسایه اعم از عراق‌، افغانستان، سوریه و ... گردشگران زیادی را می‌توانیم جهت درمان به داخل کشور جذب کنیم.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در ادامه پیشنهاداتی برای جذب گردشگران سلامت داشت و گفت: حمل و نقل گردشگران سلامت از مهمترین عوامل تاثیرگذار در جذب مسافر است و باید برای این نوع مسافران تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و سرعت عمل برای این افراد حائز اهمیت است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورها برای جذب گردشگران خارجی در زمینه هزینه اقامتگاه و پرواز تخفیفات ویژه‌ای برای مسافران قائل می‌شوند که این تخفیفات از هزینه‌های دیگر مسافران جبران می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، درامد ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار