مرادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رضازاده به جای پشت قانون رو به روی آن ایستاده است

دبیر کنفدراسیون وزنه برداری آسیا گفت: کاندیداتوریم برای حضور در انتخاب کنفدراسیون آسیا قرار بود از طرف فدراسیون مطرح شود که متاسفانه این کار صورت نگرفت.

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مسئولان کمیته ملی المپیک،‌وزارت ورزش و کارشناسان وزنه برداری به رضازاده راهنمایی کردند که نام مرا برای کاندیداتوری دبیر کلی ونایب رئیسی آسیا اعلام کند اما این  کار از جانب آنها صورت نگرفت.

مرادی در ادامه بیان کرد: به هر حال رضازاده در مورد من کم لطفی کرده است و به جای اینکه نام مرا به عنوان کاندیداتوری دبیر کلی و نایب رئیسی به کنفدراسیون آسیا معرفی کند خودش را برای نایب رئیس و عضو هیأت اجرایی به آسیا معرفی کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس من نه از طرف فدراسیون وزنه برداری بلکه از طریق خود کنفدراسیون آسیا کاندیدای دبیر کلی و نایب رئیسی شدم و با وجود اینکه از خانواده وزنه برداری بودم ولی فدراسیون هیچ گونه حمایتی از من نکرد.

مرادی در ادامه اذعان داشت: مکانیزم کنفدراسیون آسیا به این صورت است که هر کشوری می‌تواند یک نفر برای سمت‌های کرسی‌های این کنفدراسیون داشته باشد.

وی گفت: من از طرف کنفدراسیون آسیا برای دبیر کلی شرکت کردم و چه رای بیاورم و چه نیاورم نماینده وزنه برداری کشور هستم و برای خدمت به جامعه وزنه برداری هر کاری لازم باشد انجام می‌دهم.

مرادی همچنین ادامه داد: حضور در انتخابات کنفدراسیون آسیا یک بحث شخصی نیست بلکه منافع یک کشور به حساب می‌آید به هر حال رضازاده آن وقتی که باید اسم مرا به عنوان کاندیدای دبیر کلی اعلام می‌کرد این کار را انجام نداد و به نوعی در حق من کم لطفی کرد.

دبیر کنفدراسیون آسیا گفت: فدراسیون وزنه برداری و شخص رضازاده می‌توانست افرادی همچون پورکاظمی و حکمت پور را برای چند پست کنفدراسیون آسیا در زمان خودش معرفی کند که این کار را انجام ندادند.

مرادی در ادامه بیان کرد: کشورهایی که در نقشه جهان جایگاهی ندارند مثل یمن در هیئت اجرایی کنفدراسیون آسیا مسئولیت دارند این درست است که با اقدامات نادرست خود موجب از دست دادن کرسی امانی در کنفدراسیون آسیا شویم.

وی درباره ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون وزنه برداری گفت: طبق اعلام فدراسیون وزنه برداری ثبت نام از کاندیداها از 6 دی ماه شروع می‌شود که به نظر می‌رسد که این زمان فرصت کمی برای تبلیغات است طبق ضوابط 75 روز جلوتر از انتخابات باید کاندیداها مشخص شود طبق قانون رئیس و سرپرست فدراسیون قبل از انتخابات باید استعفا دهند تا فضا برای انتخابات فراهم شود اما رضازاده تاکنون این کار را انجام نداده است. همچنین حضور او به این شکل در انتخابات آسیا غیر قانونی است و در رابطه با 2 شغله بودن خودش باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: به هر حال رضازاده دارد حضورش در انتخابات آسیا را توجیه می‌کند چرا که طبق قوانین حضور وی در انتخابات آسیایی غیرقانونی است عدم توجه به قوانین جاری مملکت و کم توجهی به آن باعث خواهد شد که به رشته وزنه برداری که یک ورزش ملی است ضربه وارد شود.

مرادی در ادامه بیان کرد: رضازاده باید بداند پشت سر قانون باید قرار بگیرد نه رو به روی قانون و او رویه خود را همچنان پیش گرفته است.

وی بیان کرد: وزارت ورزش متولی و مجری قانون است و اگر حرفی می‌زند طبق قانون است برای اولین بار است که وزارت ورزش قوانین را یکسال میان فدراسیون‌ها اجرا می‌کند و از حضور 2 شغله‌ها در انتخابات جلوگیری کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در کنفدراسیون آسیا 5 ژانویه کنگره‌ای تشکیل خواهیم داد و در تاریخ 6 ژانویه هم انتخابات برگزار خواهد شد به هر حال حدود 3 هفته فرصت دارم تا خودم را برای انتخابات دبیر کلی و نایب رئیسی آماده کنم. گفتنی است، حسین رضازاده هم اعلام کرده که به طور خودکار خودش از کاندیداتوری نایب رئیسی کنار می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار