اپراتورهای جا مانده از پیاده روی اربعین؛

تقدیر وزیر ارتباطات از اپراتورها صدای مشترکین را در آورد

ضعیف عمل کردن اپراتورهای تلفن همراه در پیاده روی روز اربعین باعث شد مشترکین را ناراحت و ناراضی کند، حالا همراه ما با این گزارش باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ روز اربعین، بزرگترین همایش شیعه و مسلمانان است و پیاده روی اربعین بزرگترین فرصت برای شناساندن روی رحمانی اسلام، مظلومیت شیعه و امام حسین(ع) به دنیا است.. اپراتورهای برتری که هر یک خود را سردمدار ارتباطات و مخابراتی می دانستند صدای مشترکین خود را در آوردند. از آن جایی که این اپراتورها تبلیغات گسترده ای انجام داده بودند و هر یک از اپراتورها تخفیف های ویژه‌ی برای مشترکین اربعین حسینی قرار داده بودند هیچ یک از اپراتورها نتوانست میزان رضایت مشترکین خود را بدست بیاورند. کاربران اپراتورهای ایرانسل و همراه اول و رایتل عنوان کردند که به محض ورود به مرز عراق در کشور عراق آنتن نداشته‌اند. آنها اعلام می‌کنند حتی برای اعلام سلامت خود به خانواده با مشکل مواجه بوده‌اند و در این بین تقریبا اوضاع تمام اپراتورها یکسان بوده است.

اوپراتورها

با تقدیر وزیر ارتباطات از این اپراتورها به خاطر خدمات دهی به زائران پیاده روی اربعین حسینی باعث عکس العمل نشان دادن مشترکینی شد که به این سفر معنوی رفته بودند شد. یکی از این مشترکین عنوان کرد که:
آقای وزیر می دانید چند صد نفر به خاطر دروغ رومینگ همدیگر را در این مسیر میلیونی گم کردند و نه تلفن و نه پیامک و نه رومینگ هیچی نداشتند چون باز هم گول حرف‌های این اپراتورها را خوردند و سیم کارت عراقی نخریده بودند. در کشوری که هیچگونه امنیتی وجود ندارد و همه خانواده ها نگران حال مسافران خود هستند اپراتورهای تلفن همراه اوج کم کاری را برای مشترکین خود داشتند.
یکی از زائرین اربعین حسینی در مورد آنتن دهی این اپراتورها چنین می گوید:
من هر دو خط ایرانسل و همراه اول رو داشتم. همراه اول هیچ جا جواب نداد، اما ایرانسل فقط نزدیک حرم در کربلا جواب میداد به شرط شارژ داشتن، به ازای هر پیامک ۵۱۸ تومن و به ازای تک زنگ زدن ۱۰۰۰ تومن و به ازای ۱دقیقه تماس در صورت موفقیت ۲۲۰۰ تومن کم میکرد.من که شارژ نداشتم نتونستم تا پایان سفر یک تماس بگیرم.

تعرفه‌های اپراتور همراه اول:
 کمپین کاروان نینوا به مناسب اربعین حسینی بسته تخفیفی برای زائرین و مزایای مهم استفاده از سیم کارت های همراه اول در کشور عراق:
۱- امکان استفاده از اینترنت سیم کارت همراه اول (اپراتور KOREKTEL)
۲- روشن نمودن گوشی رایگان است
۳- دریافت پیامک رایگان است
۴- امکان افزایش اعتبار برای مشترکین دائمی (مراجعه به دفتر و پرداخت علی الحساب به میزان دلخواه)
۵- امکان افزایش اعتبار برای مشترکین اعتباری
الف)  همراه بردن کارت شارژ
ب)  شارژ اینترنتی تلفن  قبل از سفر یا از طریق بستگان
 ج)  داشتن کارت بانکی و رمز دوم با استفاده از کد های دستوری مانند #۷۳۳*

همراه اول

تعرفه‌های اپراتور ایرانسل:
آن دسته از زائرین عتبات عالیات که از سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی ایرانسل استفاده می کنند، در زمان اقامت در عراق از 72 درصد تخفیف در تماس های خود با اپراتور Zain برخوردار خواهند شد به طوری که هزینه مکالمه در داخل عراق با اپراتور Zain برای هر دقیقه 1110 تومان، هزینه مکالمه با ایران دقیقه ای 2220 تومان، دریافت مکالمه از ایران دقیقه ای 1500 تومان و ارسال و دریافت پیامک 518 تومان محاسبه خواهد شد. اما هزینه هر دقیقه مکالمه از طریق سیم کارت های اعتباری ایرانسل از ایران به مقصد اپراتورهای تلفن همراه عراق، با ۴۲ درصد تخفیف به دقیقه ای ۸۹۹ تومان و به مقصد اپراتورهای تلفن ثابت عراق با ۳۳ درصد تخفیف، به دقیقه ای ۶۴۹ تومان کاهش می یابد، که مقرون به صرفه ترین تعرفه مکالمه برای این دسته از تماس‌ها به حساب می آید.

ایرانسل

از آنجای که یک نظر سنجی ساده در بین مشترکین پیاده روی اربعین صورت گرفته است میزان رضایت مندی از تمامی اپراتورها فقط 5% بوده است. که سهم همراه اول 0% رایتل 0% و ایرانسل 5% بوده است که زائرین به اطلاع رسانی که توسط این اپراتور مبنی بر 72% درصد تخفیف در رومینگ بود شدند. شایان ذکر است که بیشتر زائرین از اپراتورهای ایرانسل و همراه اول استفاده می کردند. اپراتورهای رایتل و تالیا هم مانند همراه اول هیچ خدماتی نتوانستند ارائه دهند.

با این همه تبلیغات گسترده که این اپراتور ها داشتند هیچ یک از زائران ایرانی از سیمکارت های کشور عراق خریداری نکرده بودند به امید اینکه تمامی اپراتورهای کشورمان تا پایان سفر همراه آنان خواهند بود. این ضعفه مدیریتی در رومینگ باعث شد که عده ای از کاروان خود عقب بمانند، همراهان خود را گم کنند، نتوانند هیچ گونه خبری مبنی بر سلامتی خود به دیگر اعضای همراه یا حتی خانواده های خود برسانند.

همراه اول و ایرانسل که هنوز در کشور ما نتوانسته انتظارات و خدمات داخلی خود را سروسامان دهد چگونه می تواند در کشور دیگر اقدام به سرویس دهی کند آن هم با تبلیغات گسترده و وسوسه کننده برای مشترکینی که به کشوری سفر می کنند که هیچ گونه امنیتی ندارد. مشترکین ایرانسلی هم طبق بیاناتی که داشتند فقط و فقط در اطراف حرم توانسته آنتن دهی کند و در دیگر مناطق از سرویس خارج می شد.

به صورت تقریبی
همراه‌اول با 40 میلیون مشترک فعال در لحظه 65 درصد بازار و ایرانسل با 23 میلیون مشترک فعال در لحظه 32 درصد بازار را در اختیار دارند و مابقی نیز سهم سایر اپراتورهای کشور است. حال یک نظر سنجی در بین مشترکین همراه اول، ایرانسل، رایتل و دیگر اپراتورها قرار می دهیم تا کاربران میزان رضایت خود را از اپراتورها بیان کنند و آیا از خدمات دهی و سرویس دهی این اوپراتورها رضایت دارند یا خیر؟

اگر شما هم یکی از زائرین پیاده روی اربعین حسینی بودید لطفا از بخش نظرات میزان رضایت مندی خود را از اپراتورها با دیگران در میان بگذارید.


گزارش از عبدالرضا چکاوه

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۵
تالیا که رومینگ بین‌الملل نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۳
واقعاً همت وزیر بهداشت.
میگه خمیر مرغ ممنوعه ، ممنوعه . از حرفشم پایین نمیاد دمش گرم. خمیرمرغ درست کن که بال مرغ و سنگ دان مرغ پر کثافت توش نباشه بعد با دندان سرمرغ ها رو جدا نکنند. مرغ حلا کن بله اینجا ایرانه نه ... .
آقای هاشمی وزیر بهداشت دستت درد نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۱۴:۰۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
ایکاش‌کارایی‌همه‌وزیران‌آقای‌دکتر‌روحانی‌مانند‌آقایان‌ظریف‌
وهاشمی‌وزیر‌بهداشت‌می‌بود. اجرشان‌با‌خداوند‌سبحان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
رایتل مکالمه‌ی رایگان داشت
من اونجا بودم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۳
با سلام

از وزیر محترم تقاضا مندم که بر روی اپراتورها نظارت داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۳
ایرانسل خیلی بهتر از همراه اول هست،درسته هنوز خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۲۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۳
سلام من همراه اول وایرانسل با خودم بردم اما نتونستم یه تک زنگ هم استفاده کنم باوجود گم کردن زن ودختر10 ساله مجبورشدم خط عراقی بگیرم من 3 روزتمام زجرگم شدن همراهام روکشیدم کی باید جواب گو باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۳
كلاهبرداري در روز روشن!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۳
با سلام ما سیم کارت اعتباری همراه اول رو27 هزارتومان شارژ کردیم خط که نمیداد هیچی از ایرانم که زنگ می زدند فقط اشغال بوده و تمام شارژمون مصرف شده یعنی بابت اشغالی هم پول گرفتن یا همش میگفت به مسابقه خوش آمدید آخه این انصافه ....
Iran (Islamic Republic of)
Mamad
۰۰:۴۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۳
باشگاه جان من از زائران نیستم (یعنی پپولشو ندارم:| ولی میخوام بگم اپراتور های ایرانی خیلی مشکل دارن به جای اینکه به بهبودشون فکر کنن به فکر چطوری پول گرفتن از مشترکاشون هستند:|
Iran (Islamic Republic of)
یوسی
۲۳:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
سلام ما ایرانی ها همیشه باید زورو قبول بکنیم ... جناب اقای وزیر شما چرا دیگه .......................
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۱:۵۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
به اصطلاح ارزان شدن اینترنت!!!!
در وضعیت بسته های اینترنت اوپراتورها چنان تغییراتی انجام داده اند که ادم شرم میکنه بگه قیمت اینترنت ارزان شده
واقعا از دست ............
United States of America
اسحاق
۲۱:۳۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
واقعا برای این اپراتورها متأسفم چونکه فقط بلد هستن نرخ تعرفه هارو بالا ببرند اما از نظر خدمات دهی واقعا ضعیف عمل میکنن،کاش نظارت بیشتری روی وعده هایی که این اپراتورها میدن اما عمل نمیکنن میشد.
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
واقعا برای این اپراتورها متأسفم چونکه فقط بلد هستن نرخ تعرفه هارو بالا ببرند اما از نظر خدمات دهی واقعا ضعیف عمل میکنن،کاش نظارت بیشتری روی وعده هایی که این اپراتورها میدن اما عمل نمیکنن میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
این اپراتورها در یک چیز نقطه قوت ومشتک دارند،آنهم در پول گرفتن و کسر کردن شارژوگرنه 70درصد تبلیغات آنها در میدان عمل تهی است ،بخصوص در مورد اینترنت
آخرین اخبار