عمیدیان خبر داد:

تکمیل رومینگ ملی در کل کشور تا دو ماه آینده/ بهمن ماه آخرین فرصت رفع اختلالات همراه اول

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: رومینگ ملی در تمام استانهای کشور بین هر سه اپراتور تا پایان بهمن ماه تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانعلی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت یازدهمین سال تاسیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در خصوص تعیین هویت کاربران اینترنتی در فضای مجازی گفت: منظور از تعیین هویت، هویتی است که قابلیت دسته‌بندی بدون ورود به محتوا را دارد و تعیین هویت به منظور ورود به حریم خصوصی نیست که این فرآیند تنها در ایران وجود ندارد و هویت مدیریت دسته‌بندی اقشار مختلف جامعه ارائه خدمات است.

عمیدیان در خصوص آخرین وضعیت رومینگ ملی در کشور افزود: رومینگ ملی از پیچیده‌ترین مسائل فنی در سطح دنیاست و در کشور ما هم 3 سال پیش تصمیم به اجرای رومینگ ملی در کشور شد تا اختلالات کاهش و کیفیت آنتن‌دهی اپراتورها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه رومینگ ملی در بخشهایی از کشور راضی کننده است اظهار کرد: من در اجرای رومینگ ملی در قسمتی از استانها راضی هستم اما در برخی استان‌ها هنوز این مشکل وجود دارد که تلاش داریم تا بهمن‌ماه رومینگ ملی که اپراتور تلفن همراه تکمیل شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با اشاره به اینکه رومینگ ملی با رایتل کامل و با اپراتور دیگر هنوز باید مدیریت شود تصریح کرد: رومینگ ملی بین اپراتور سوم و اپراتور اول تلفن همراه و همچنین اپراتور سوم با اپراتور دوم تلفن همراه کامل است اما در مورد دو اپراتور دیگر در بخشی از استانها انجام شده است که اپراتوردوم تلفن همراه در مجموع در 13 استان رومینگ ملی را  انجام داده است و در مابقی استانها بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته تا بهمن انجام خواهد شد.

عمیدیان در خصوص تعدد مشترکان روم شده در 18 آذرماه سال جاری گفت: تعداد مشترکان روم شده اپراتور دوم تلفن همراه در شبکه همراه اول 2663 است  و تعداد مشترکان روم شده  در شبکه اپراتور دوم تلفن همراه 5 هزار و 462 مشترک است و تعداد مشترکان روم شده رایتل با ایرانسل 85 هزار نفر است که از تعداد مشترکان روم شده رایتل با همراه اول بیشتر است.

اپراتورها باید همه مصوبات را بدون راه در رویی در مورد ارتقا نسل سه و بالاتر از انجام دهند و این طرح نیز قطعا باید اجرا شود.

وی افزود: فضای تعامل رگلاتوری با اپراتورها نسبت به گذشته متفاوت است و نام فورکابلیتی یکی از خدماتی است که حاکمیت به دنبال آن است و این کار از همان روز جلسات کارشناسی‌اش انجام شده و اپراتورها و رگلاتوری از تجهیزات موجود برای نسل اطلاع دارند.

عمیدیان اظهار کرد: ما به منظور اجرای طرح نامبرفورکابلیتی  ما به دنبال این هستیم که مناقصه‌ با اپراتورها شروع کنیم و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک این موضوع نیز سامان پیدا کند چرا که تاخیر اجرای آن به دلیل فنی است.

وی افزود: مشکلی که در ارائه خدمت باند پهن در قسمت ثابتی داشتیم توسعه با تاخیر مواجه بود.

وی در خصوص پروانه شرکت‌های PAP با وجود اختلاف نظر در یکی دو مورد دیگر تصمیم داریم در جلسه آینده کمیسیون تنظیم و مقررات آنچه که باید به عنوان پروانه صادر شود برای شرکت‌های  PAP صادر خواهیم کرد.

*هفتاد سایت پایش برای پوشش فرکانسی کشور وجود دارد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراندر خصوص فضای مانیتورینگ کشور گفت: سازمان تنظیم مقررات بر اساس قانون باید از فضای کشور در خشکی ، دریا و هوا محافظت کند که بر همین اساس تاکنون فضای فرکانسی کشور در خشکی به خوبی انجام شد و امیدواریم پایش دیگر فضای فرکانسی کشور جبران شود.

عمیدیان در ادامه تصریح کرد: در سال جاری سایت‌های پایش و جهت یاب قسمتی در سطح استانها بهره برداری شده است به طوری که تاکنون هفتاد سایت پایش برای پوشش فرکانسی کشور وجود دارد که یک سوم کشوری مانند اوکراین است که سرمایه گذاری باید کامل شود.

وی در خصوص مضر بودن دکلهای مخابرات پست گفت: در بررسی مضر بودن یا نبودن تشعشات ، زاویه تابش، جهت و مدت زمان قرارگرفتن یک سلول در معرض تابش تعیین کننده است و در نهایت اندازه‌گیری‌های انجام شده بر اساس استانداردهای بین المللی وارد می شود و درباره مضر بودن یا نبودن تعیین نتیجه می کند.

عمیدیان در خصوص نقاطی که سطح تشعشعات در آنها بیشترین میزان را دارد، اظهار کرد:‌ نمی‌توان نقطه‌ای را به عنوان بیشترین سطح تشعشعات اعلام کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات تصریح کرد: موضوع هواشناسی مربوط به تداخل سایت هواشناسی با فرکانس استاندارد وای فای است و برای حل این مشکل یا باید سایت هواشناسی به بیرون از شهر منتقل شود و یا تنظیمات فنی به گونه‌ای دیگر انجام شود.

*تدوین آیین نامه‌ ‌ی نصب آنتن تلفن همراه

عمیدیان در خصوص نصب آنتن تلفن همراه نیز گفت: بعد از خصوصی سازی اپراتورها رفتار دستگاه ها نیز متفاوت شد که به منظور پرداخت منطقی حق و حقوق شهرداری‌ها و همچنین عدم ممانعت با سازمانها برای ارائه خدمات هم اکنون در کمیسیون تنظیم مقررات آیین نامه‌ای در حال تدوین است.

وی در خصوص ساماندهی پیامک‌های انبوه اظهار کرد: در سالهای 90 و 91 دو مصوبه داشتیم که طی آن مشترکانی که درخواست قطع پیامک‌های انبوه داشتند بررسی شد.

وی افزود: در اقداماتی که صورت گرفته در سال 91 اعلام کردند که چه کسی حاضر به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی نیست که درهمین سال سه میلیون و سیصد و هیجده هزار و سیصد و هشتاد و چهار مشترک همراه اول درخواست عدم دریافت تبلیغات کردند که شماره آنها از لیست تبلیغات حذف شد.

عمیدیان در ادامه عنوان کرد:  به همین منظور سامانه‌های 8999  برای همراه اول و 5005 برای اپراتور دوم تلفن همراه به منظور لغو پیامک‌های تبلیغاتی تعیین شده است که اپراتور اول برای لغو پیامک‌های تبلیغاتی می‌تواند عدد 1 را به 8999 و اپراتور دوم با ارسال عدد 2 به 5005 اقدام کند.
وی در خصوص وضعیت اختلالات اپراتور اول تلفن همراه تصریح کرد: یکی از اختلالات اپراتور همراه اول به دلیل ارتقا به نسل بالاتر بود که طبق اعلامی که به این اپراتور شده این اختلالها باید حداکثر تا بهمن ماه برطرف شود.

عمیدیان افزود: رومینگ ملی به این اپراتور تلفن همراه تا 12 بهمن ماه به پایان می رسد که در 22 بهمن ماه به همین منظور جشنی برگزار می‌شود.

وی در خصوص تلویزیون تعاملی اظهار کرد: ارائه سرویسهای تلفن تعاملی منوط به دریافت مجوزهای شبکه اجرایی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباطات است و برای ارائه محتوا باید از متولیان محتوا مجوز گرفته شود.

*50 درصد ترافیک مشترکان را ترافیک داخلی تشکیل می‌دهد

رئیس سازمان تنظیم مقررات در ادامه در خصوص قیمت اینترنت و اینترانت اظهار کرد: یکی از آسانترین راه‌های کاهش قیمت اینترنت تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین المللی است که در حال حاضر بیش از 50 درصد ترافیک مشترکان را ترافیک داخلی تشکیل می‌دهد.

عمیدیان خاطر نشان کرد: تفکیک هزینه اینترنت از اینترانت در قیمت اینترنت کاربر معتقدیم اما در روش اجرا اختلاف دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار