کرمانشاه؛

آزادی سهره های طلایی از چنگال شکارچیان حیات وحش

14قطعه سهره طلایی از شکارچیان متخلف در پناهگاه حیات وحش بیستون کشف و ضبط شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ صالح باوند پورمسئول پناهگاه حیات وحش بیستون در این خصوص گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش بیستون در حین گشت و کنترل موفق به دستگیری هفت شکارچی غیرمجاز درمنطقه شدند و از آنها 14 قطعه سهره طلایی، پنج قفس، دو رشته تور دامی و سایر متعلقات کشف وضبط شد.

وی افزود: پرونده شکارچیان پس از تنظیم، جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید و پرندگان کشف شده نیز به دامان طبیعت برگردانده شدند.

باوند پورهمچنین از مداوای یک بهله "دلیجه کوچک" و یک بهله "سارگپه پا بلند" خبر داد و یادآوری کرد: یکی از شهروندان دوستدار طبیعت این پرندگان را که از ناحیه بال آسیب دیده بودند به پناهگاه حیات وحش تحویل داد که درحال حاض در این مرکز تحت مداوا و مراقبت می‌باشند تاپس از بهبود در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شوند.

مسئول پناهگاه حیات وحش بیستون در خصوص ویژگی‌های این پناهگاه نیز گفت: این پناهگاه با مساحت حدود 40 هزار و 651 هکتار به دلیل موقعیت و شرایط خاص ارتفاعات منطقه دارای محیط و ویژگی‌های منحصر به منطقه بوده و عوامل مساعد زیستگاهی سبب تنوع حیات وحش حائز اهمیت در آن شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.