کرمانشاه؛

صادرات 1.5 میلیارد دلار کالا از مرزهای استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در هشت ماهه امسال بیش از یک میلیارد و500 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ محسن مصطفائی گفت: درهشت ماهه سالجاری 647 میلیون و294 هزار و936 دلار کالا با وزن دو میلیون و500 هزار و624 تن از گمرک کرمانشاه، خسروی، پرویز خان و بازارچه‌های مرزی پرویزخان، شوشمی و شیخ صالح صادر شدهکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزشسه درصد افزایش واز نظر وزنی دو درصد کاهش داشته است.


مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: سایر گمرکات نیز 905 میلیون و526هزار و 136 دلار کالا را با وزن دو میلیون و 356 هزار و 244 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این مقدار نیز نسبت بههشت ماهه سال گذشته از حیث ارزش 40 درصد و از نظر وزنی 17 درصد کاهش داشته است.


وی افزود: در مجموع یک میلیاردو 552 میلیون و 821 هزارو 72 دلار کالا در هشتماهه سالجاری از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 27 درصد واز حیث وزن 10 درصد کاهش داشته است.


مدیرکل گمرکات کرمانشاهعمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را مواد پلاستیکی واشیاء ساخته شده از این مواد، محصولات نباتی، محصولات معدنی ومصنوعات، محصولات صنایع غذایی وحيوانات زنده و محصولات حيواني عنوانکرد و افزود: بیشتر اینکالاها به کشور عراق صادر می‌شود.


مصطفائی افزود: درهشت ماهه سال 1393 از گمرکات استان کرمانشاه به37 کشور دنیا صادرات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 کشور كويت، عمان، جمهوري عربي سوريه، مالزي، ازبكستان، اوكراين، جمهوري كره، الجزاير، تيمورشرقي، پاكستان، كنيا، قطر، قزاقستان، برزيل، بلغارستان و سریلانکا اضافه شده‌اند .

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، کالا ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.