مسلمانان انگلیس گرفتار تبعیض شدید شغلی

شانس اشتغال مسلمانان در این کشور اروپای غربی به پایین ترین حد کاهش یافته است. این امر بیانگر بیشترین تبعیض شغلی صورت گرفته نسبت به آنان در مقایسه با سایر اقلیت های مذهبی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دکتر"نبیل خطاب" و پروفسور"رون جانسون" دو استاد دانشگاه بریستول، با تحلیل آمار منتشر شده توسط موسسه آمار ملی انگلیس، گفته اند مسلمانان نسبت به پیروان 14 دین دیگر در انگلیس، با بیشترین تبعیض شغلی مواجه اند و این درحالی است که رنگ پوست کمترین تاثیر در این آمار داشته است.
 
به گفته این دو محقق دانشگاه بریستول، در یک شرایط و کیفیت کاری مساوی، احتمال اشتغال مردان مسلمان نسبت به همنوعان مسیحی خود در انگلیس 76 درصد کمتر بوده و همین وضعیت در خصوص زنان مسلمان نسبت به زنان مسیحی انگلیسی 65 درصد است.
 
براساس تحقیقات آنان، بیشترین فرصت های شغلی در انگلیس نصیب یهودیان انگلیسی تبار شده است به نحوی که در مقایسه با زنان مسیحی، شانس استخدام زنان یهودی این کشور 29 درصد بیشتر و در مقایسه با مردان مسیحی انگلیسی ، شانس مردان یهودی این کشور برای یافتن شغل 15 درصد افزایش نشان می دهد.
 
بر اساس تحقیقات یاد شده، شانس مردان یهودی سفید پوست انگلیسی برای گرفتن شغل در مقایسه با مردان پیرو سایر ادیان، 64 درصد بیشتر بوده و همین امر سبب شده است که آنان نسبت به سایر هموطنانشان بیشترین شانس را برای یافتن شغل داشته باشند و بعد از آنان هندوها با 53 درصد و مسیحیان ایرلندی با 51 درصد قرار گرفته اند.
 
همچنین انگلیسی های مسیحی، انگلیسی های بی دین، و سیاه پوستان آفریقایی 40 درصد از مشاغل رسمی را در اختیار دارند و این در حالی است که تنها 23 درصد از مسلمانان بنگلادشی تبار و 27 درصد پاکستانی های مسلمان در زمره شاغلین حقوق بگیر هستند.
 
گفته می شود که گسترش خشونت علیه مسلمانان و اسلام هراسی در غرب از جمله موضوعاتی است که بر روی زندگی واشتغال مسلمانان در انگلیس تاثیرات منفی داشته است.
 
دکتر خطاب عنوان کرده است: شرایط به گونه ای شده که به دلیل افزایش اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان، این اقلیت مذهبی به لحاظ دسترسی به بازار کار در پایین ترین وضعیت قرار گرفته است.
 
وی ضمن ابراز تاسف نسبت به شرایط موجود اظهار داشت: به جای محرومیت مسلمانان از بعضی مشاغل، آنها را باید به عنوان اقلیتی قابل اعتماد محسوب کرد.
 
این استاد دانشگاه افزود: درصورتی که این موضوع استمرار یابد چهره انگلیس مخدوش شده و در نهایت علاقه مندی متخصصان مسلمان در تعامل با جامعه کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/ض
منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار