احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

میزان اعتبارات پژوهشی باید به 4 درصد افزایش برسد/قانون فعلی مشکل اجرایی دارد

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا، خواستار اصلاح قانون پژوهشی هستند چرا که این قانون مشکل اجرایی دارد.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در حاشیه یکصد و بیست و ششمین جلسه کمیسیون‌های دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) گفت: امیدواریم قانون "اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش" اصلاح شود؛ زیرا قانون فعلی مشکلاتی را در اجرا ایجاد می‌کند.

وی افزود: باتوجه به ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی رهبر انقلاب، باید میزان اعتبارات اختصاص یافته به پژوهش توسط دستگاه‌های اجرایی به 4 درصد افزایش یابد و اگر این میزان مصوب نشد، امیدواریم این قانون مانند گذشته یک تا سه درصد تعیین شود.

احمدی تصریح کرد: طبق مصوبه امروز کمیسیون‌های دائمی شورای عتف، مناطق ویژه علم و فناوری باید معیارها و شاخص‌های ارزیابی عملکرد خود را تدوین کرده و پس از تصویب طی یک سال به شورای عتف ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون فعلی اختصاص یک درصد اعتبارت دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش، کلمه "حداقل" حذف شده است و این موضوع باعث می‌شود که در اجرای قانون با مشکل مواجه شویم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.