رییس نظام کاردانی ساختمان استان تهران مطرح کرد

ریزش آمار کاردان‌ها از بخش ساخت‌وساز/ تحول عظیم در صنعت ساخت‌وساز با حضور کاردان‌های فنی

موذن گفت: حضور کاردان‌ها در اجرای ساختمان‌سازی ضروری است و تحولی عظیم در بخش ساختمان سازی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی موذن رییس نظام کاردانی ساختمان استان تهران در سیزدهمین مجمع عمومی تاریخی این سازمان با اشاره به ضرورت حضور کاردانهای فنی ساختمان در بخش ساختمان‌سازی گفت: حضور کاردان فنی تحولی عظیم در صنعت ساخت و ساز ایجاد می‌کند.

وی در ادامه افزود: حضور کاردانها در اجرای ساختمان‌سازی یک ضرورت است و برای بهبود کیفیت ساخت وساز نمی‌توان فقط به مصالح استاندارد و طراحی مطلوب اکتفا کرد.بلکه به کارگیری نیروی انسانی با صلاحیت مانند عناصر دیگر ساخت و ساز دارای ویژگی و اهمیت خاصی است.

موذن در ادامه تصریح کرد: ساختمان‌سازی یک خط تولید است همه افراد ذی‌صلاح باید در جایگاه خود نقش داشته باشند تا مشکلات موجود رفع شوند.

رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به ریزش آمار کاردانها و فرار آنها از مقطع کاردانی در چند سال اخیر افزود در پایان برنامه 5 سال پنجم توسعه قرار بود تعداد کاردانها 2 برابر مهندسان باشند که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و زمینه فعالیت کاردانها در اجرای پروژه‌های فراهم نشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به ضرورت احداث مسکن در کشور و تعداد ساخت‌وساز که طبق آمار یک میلیون در سال است آیا نقش کاردانهای فنی باز هم باید نادیده شود.

وی در ادامه توضیح د اد: سیزده سال است که کاردانها به دلیل بی‌توجهی‌ها دچار مشکلات فراوان شده است و ما خواستار مدیران ارشد صنعت ساختمان از کاردانهای فنی هستیم.

وی با اشاره به اینکه لازم است در تفکرها تغییر ایجاد شود گفت: تفکر صرف مهندس محوری در صنعت ساختمان‌سازی کشور باید جای خود را به توجه بیشتر به مهندسی ساختمان دهد تا منجر به افزایش عمر مفید ساختمانها شود.

رییس نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به زلزله خیر بودن کشور در مقاوم سازی ابنیه تکیه کردو افزود: حضور کاردانهای فنی در حوزه های نظارت و اجرای ساختمان به عنوان تکمیل کننده چرخه صنعت ساخت وساز بر حئوزه نظارت بوده و مهر تایید است بر سلامت ساختمانها در پروژه صدور شناسنامه فنی و ملکی و به عبارتی موجب تضمین کیفیت و هویت یک ساختمان خواهد بود.

وی تاکید کرد: سازمانی که حذف کاردانها بی‌توجهی به نظارت مستمر در ساخت و ساز وجود دارد نقش حضور موثر کاردان دیده نشده و مشکلات ساختمان‌سازی رفع نخواهد شد.

موذن در ادامه تصریح کرد: توجه و اهمیت نقش سازمان نظام کاردانی ساختمان در قالب قانون نظام مهندسی بوده حق  داریم معترض شویم که چرا ده‌ها هزار نفر کاردان در صنعت ساخت و ساز به کار گرفته نمی شود؟ چرا سیزده سال از فعالیت این سازمان می‌گذرد و هنوز برای یک نفر کاردان فنی در استان تهران اشتغال‌زایی نشده است؟ اما متاسفانه هم چنان شاهد معضلات ساختمان‌سازی هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: اجرای نادرست پروژه‌های کوتاه بودن عمر مفید ساختمانها نسبت به سایر کشورها ی پیشرفته و خسارتهای غیر قابل جبران ناشی از زلزله از معضلات مهم صنعت ساختمان در کشور محصوب می‌شود.

رییس نظام کاردانی ساختمان استان تهران  از بخشهای تصمیم گیر در صنعت ساختمان خواست که اجازه ندهند کاردانهای فنی ساختمان و معماران تجربی بیش از این در حوزه‌های نادیده گرفته شوند.

وی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم وضعیت ساخت‌وساز بهبود یابد باید از این دو گروه نیروی انسانی کاردان فنی و معماران تجربی استفاده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاردان ، ساختمان ، عظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار