اخبار برگزیده فضای مجازی،

قطعه هنرمندان یا تفرجگاه ایرانی ها؟!/فجایعی در فوتبال بانوان ایران/ هنوز برخی نانوایی‌ها با مصرف جوش شیرین تخلف می‌کنند

جزئیاتی از سکه‌هایی ضرب شده توسط داعش، آقا رجب: صورتم 26 بار عمل شده است، شاهزاده سعودی، مالک باشگاه مارسی فرانسه، داعش، وزارت دارایی تأسیس کرد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

جزئیاتی از سکه‌هایی ضرب شده توسط داعش
به گزارش ایلنا در بیانیه‌ی بیت‌المال گروه تروریستی داعش در تاریخ 20 محرم 1436/ 23 آبان 1393 آمده است: از آنجا كه نظام پولی سرزمین‌های اسلامی ناشی از نظام یهودی و صلیبی است، این گروه قصد دارد برای مبارزه با ربا، سكه‌هایی از مس و نقره و طلا در مبالغی كه در پیوست می‌آید ضرب كند.هرچند هنوز این سكه‌ها ضرب و روانه بازار نشده است، اما تصاویر سكه‌های پیشنهادی (10 و 20 فلس مسی، 1 و 5 و10 درهم نقره، و 1 و 5 دینار طلا) در زیر آمده است.عیار 21 (875 در هزار)، بر سكه‌های طلا ثبت شده اما از میزان خلوص سكه نقره ذكری بر سكه نشده است اما گمان می‌رود حدود 900 در هزار باشد.

آقا رجب: صورتم 26 بار عمل شده است
به گزارش فارس آقا رجب جانباز 70 درصد گفت: وقتی به خارج از خانه می روم آدم ها نگاه های متفاوتی دارند و گاهی اوقات از دیدن چهره ام جا می خورند، اما من این واکنش ها را تحمل می کنم و از نوع رفتار آنها ناراحت نمی شوم.حاج رجب محمدزاده جانباز 70 درصد جبهه های جنگ حق علیه باطل که در سال 61 از طریق جهاد سازندگی به عنوان امورات پشتیبانی جنگ در ستاد بازسازی هویزه فعالیت کرده بودند و در سال 66 با اصابت خمپاره به صورتش تمام اعضای صورت را از دست داد.محمد زاده با بیان اینکه صورتش 26 بار جراحی شده است، اظهار داشت: وقتی برای اولین بار خودم را در آیینه دیدم، فقط خدا را شکر کردم.حاج رجب محمدزاده رابطه خود با خانواده و مخصوصا نوه هایش را صمیمی بیان کرد و گفت: نوه هایم من را با وجود چهره ام دوست دارند. من هم با آنها راحت هستم و خیلی آنها را دوست دارم.محمدزاده با بیان اینکه اولین باری که به جبهه رفته 42ساله بوده و در 45 سالگی مجروح شده است، یاد آور شد: من کارگر نانوایی بودم و در آن زمان کسی برای رفتن به جنگ به من پیشنهادی نکرد و خودم اقدام کردم.وی افزود:رفتن به جنگ احتمال شهادت و یا اسارت و یا مجروح شدن داشت اما به هیچ وجه این گونه فکر نمی کردم که به این شکل مجروح شوم. همیشه در صحبت های خودم با خدا می گویم که اگر اینطوری شدم، مهم این است که زنده هستم و الان راضی هستم.



قطعه هنرمندان یا تفرجگاه ایرانی ها؟!
به گزارش ایسنا، دختر محمود استادمحمد از وضعیت نابسامان قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) اظهار تاسف کرد و گفت: این قطعه برای عده‌ای از مردم به تفرجگاه تبدیل شده است!مانا استادمحمد با اشاره به وضعیت فعلی قطعه هنرمندان و مراجعات بسیاری که به این قطعه می‌شود، اضافه کرد: این روزها در قطعه هنرمندان اتفاقاتی می‌افتد که به هیچ وجه نمی‌توان آن را نشان‌گر عشق مردم به یک هنرمند دانست. بسیار خوب است مردم جامعه‌ای که هنرمندی را دوست دارند، بر سر مزارش حاضر شوند و برایش فاتحه بخوانند و به یاد او باشند، اما متاسفانه در قطعه هنرمندان چنین اتفاقی نمی‌افتد و اگر سری به این قطعه بزنید می‌بینید که مردم بیشتر تفریح می‌کنند.استادمحمد اظهار تاسف کرد: یکی از مشکلات ما نداشتن تفریح است و متاسفانه بخشی از جوانان ما با این شیوه، این کمبود را جبران می‌کنند که از نظر فرهنگی و اخلاقی به هیچ‌وجه زیبا نیست.او که سال گذشته پدرش را از دست داده است، یادآور شد: به عنوان مثال شخصی مثل من حق ندارد برای دقایقی با عزیزی که از دست داده است، خلوت داشته باشد. البته این مساله‌ی شخصی من نیست همچنان که خانواده‌ها و بازماندگان دیگر هنرمندان پیش از من هم به این مساله اعتراض کرده بودند.استادمحمد خواستار سروسامان دادن به این ماجرا از سوی شهرداری یا بهشت زهرا (س) شد و خاطرنشان کرد: نمی‌دانم مسئولیت سامان‌دهی به این وضعیت برعهده چه کسی است، اما اطمینان دارم که باید فکری به حال قطعه هنرمندان بشود. اگر من سال گذشته پیش‌بینی می‌کردم که در این قطعه ممکن است چه اتفاقاتی بیفتد، هرگز نمی‌پذیرفتم که پدرم در قطعه هنرمندان دفن شود. ترجیح می‌دادم او را در گورستانی بی نام و نشان به خاک بسپارم اما با آرامش گاهی با او خلوت کنم.

شاهزاده سعودی، مالک باشگاه مارسی فرانسه
به گزارش  العالم، نشریه فرانسوی زبان "لو کیپ" در شماره امروز خود نوشت که ولید بن طلال بن عبدالعزیز قصد دارد باشگاه پر آوازه "مارسی" را که در حال حاضر در صدر جدول لیگ برتر فرانسه قرار دارد خریداری کند.میلیاردر سعودی که به گزارش مجله تخصصی آمریکایی زبان "فورپس" سی و پنجمین مرد ثروتمند دنیاست جلسات متعددی برای خرید این باشگاه برگزار کرده و احتمالا آن را با مبلغی بین 100 تا 150 یورو خریداری خواهد کرد.از زمان مرگ رابرت لوئیس تاجر ثروتمند فرانسوی – سوییسی در سال 2009 ، همسر روس تبار او سهم عمده باشگاههای جنوبی را در اختیار داشته اما اخیرا تمایل خود را نسبت به فروش این سهم به "فردی با صداقت" که به وعده های خود عمل کند اعلام کرده بود.گفتنی است تیم "پاری سن جرمن" که رقیب همیشگی مارسی فرانسه است، به مالکیت ناصر الخلیفی شهروند قطری و قهرمان سابق تنیس در آمده است.

داعش، وزارت دارایی تأسیس کرد
به گزارش ایرنا ، گروهک تروریستی داعش به بهانه تاسیس وزارت دارایی اقدام به جمع آوری مالیات و باجگیری از صاحبان مراکز تجاری و مغازه داران شهر برقه کرده است.همچنین تروریست های داعش با توزیع اعلامیه هایی در زمینه های مختلف امر به معروف ونهی از منکر از نوع خود می کنند.

فجایعی در فوتبال بانوان ایران
به گزارش جام‌جم ورزشی، حضور جادوگر در فوتبال بحثی نخ‌نما و تکراری است اما وقتی در فوتبال بانوان هم این اتفاق می‌افتد باید کمی تأمل کنیم. در جریان یکی از بازی‌های لیگ برتری پشت دروازه یک تیم اصفهانی یک زن در حال خواندن ورد و جادو بوده است. این اتفاق در تهران هم مشاهده شده است. آیا جادوگر به فوتبال بانوان هم سرایت کرده است؟ شواهد که این اتفاق را تصدیق می‌کند.می‌گویند دو بازیکن 19 و 21 ساله در جریان تمرینات یک تیم شهرستانی شدیداً با یکدیگر درگیری پیدا می‌کنند و کارشان به زد و خورد می‌کشد. بعد از مدتی یکی از این دو بازیکن از تیم خود جدا شده و به یک باشگاه ارومیه می‌رود. او هنگامی که در یک بازی لیگ برتری مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد در یکی از دقایق بازی عمداً تکل از پشت پا روی همان بازیکنی می‌رود که قبلاً با او کتک‌کاری کرده است. طبیعتاً با این خطا اخراج می‌شود. آن بازیکن هم به دلیل کیفیت بد زمین مسابقه زانوی هر دو پایش به شدت مجروح شد. بازیکنی که تکل رفته بعد از بازی با افتخار به هم تیمی‌هایش می‌گوید که عمداً این کار را کرده است!متأسفانه رد و پای زد و بند هم به فوتبال کشیده شده است، کافی است که پای صحبت‌های برخی از مربیان لیگ برتری بنشینید. یکی از این مربیان می‌گوید مدرک برای اثبات این ادعا نداریم و ممکن است حتی بابت این اظهارات محروم هم بشویم. می‌گویند یک تیم شهرستانی در ازای واگذار کردن دو بازیکن خود به دو تیم مختلف از آنها درخواست کرده مقابلشان ببازند!تصور کنید در لیگ برتر فوتبال و در همین استقلال و پرسپولیس، قلعه‌نویی و درخشان بخواهند دست روی بازیکنان خود بلند کنند، آن وقت است که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. هرچند این اتفاق در لیگ برتر فوتبال مردان نمی‌افتد اما در لیگ برتر بانوان یک مربی محترم به دفعات دست روی بازیکنان نوجوان خود بلند کرده است! بازیکنان تیمی که این مربی در آن حضور دارد اکثرا زیر 20 سال دارند.

سرنوشت هدیه شیخ پولدار به پادشاه بی‌پول!
  العالم نوشت: در حالیکه برخی کشورهای عربی هدایای بسیار گران‌قیمتی را به سران اروپایی و غربی هدیه می‌دهند، کشورهای غربی در مقابل، هدایایی به سران دیگر کشورها می‌دهند که نماد کشورشان است. اداره مالیات مادرید با انتشار آگهی دو خودروی «فراری» اهدایی شیخ «خلیفه بن زاید آل نهیان» به «خوان کارلوس» پادشاه اسپانیا را به مزایده گذاشت.این دو خودرو در سال 2011 به پادشاه اسپانیا هدیه داده شد و از آن‌ها هیچ استفاده‌ای نشده است.بهای این دو خودرو قرار است به خزانه دولت واریز شود. مزایده این خودروها تصمیم کاخ پادشاهی اسپانیا است.

دو عکس جدید از سردار سلیمانی در عراق
صفحه حزب الله لبنان در شبکه های اجتماعی با انتشار این دو عکس از سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس نوشت: عراق استان دیالی، نزدیک جبهه جلولا و سعدیه (بعد از ازادی این دو منطقه)





زنی که در استرس سنگ می‌خورد!+تصاویر
این زن 45 ساله سنگ میخورد. البته نه در حالت عادی . ترسا ویدنر ، در 20 سال گذشته هر بار که او استرس یا افسردگی گرفته است خود را با خوردن سنگ آرام میکرده است. او از کلکسیون سنگ های مورد علاقه اش یکی را انتخاب کرده و با خورد کردن آن شروع به میل کردن میکند. پیش بینی میشود او در این مدت بیش از 1500 کیلو گرم سنگ خورده باشد.





مسابقه طناب کشی در حوزه علمیه بناب+ عکس
مسابقه طناب کشی، مدرسه علمیه بناب، تابستان 93



هنوز برخی نانوایی‌ها با مصرف جوش شیرین تخلف می‌کنند / نظارت بر تمام نانوایی‌ها دشوار است
به گزارش فارس فرید نوبخت گفت: وزارت بهداشت مدت‌هاست که استفاده از جوش شیرین برای تخمیر خمیر در نانوایی‌ها را ممنوع کرده است.وی ادامه داد: جوش شیرین در واقع یک نوع تقلب برای زود ور آمدن خمیر است و عوارض بسیاری هم برای بدن انسان دارد.کارشناس تغذیه اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت یادآور شد: جوش شیرین مانع جذب آهن در بدن می‌شود و این روند در مورد سایر ویتامین‌ها و مواد مغذی نیز رخ می‌دهد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا در تمام نانوایی‌ها خمیر ترش یا خمیر مایه جایگزین جوش شیرین شده است یا خیر گفت: تقریباً در تمام نانوایی‌ها استفاده از جوش شیرین ممنوع شده است اما هنوز بعضی نانوایی‌ها این تقلب و کار خلاف را ادامه می‌دهند.نوبخت در مورد جایگزین جوش شیرین برای تخمیر خمیر گفت: هیچ ماده دیگری جایگزین خمیر مایه نشده و برای تخمیر خمیر مانند روش‌های سنتی از خمیر مایه استفاده می‌شود که این خمیرمایه هیچ ضرری ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.