کرمانی‌مقدم با حضور در باشگاه خبرنگاران:

زمان بازی کردن ما همه چیز به عشق مردم بود /دوست دارم تیم محبوبم ببازد، اما خوب بازی کند!

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولس گفت: بدون شک زمان ما، پول چندان نقش مهمی نداشته و تمام کارهای ما ازاعم فوتبالی و حتی زندگی مشخصی به عشق مردم بوده است.

 مرتضی کرمانی مقدم، در خصوص دربی‌های قدیمی ومیزان حساسیت آن به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دربی‌های قدیمی همواره پر از خاطرات بوده از دو هفته قبل تیم به طور کل در اردو بوده و حتی نوع زندگی بازیکنان هم تغییر می‌کرد.
 
وی تصریح کرد: به فکر بازی دربی بودیم و غیر از این مشغله‌ای نداشتیم، حتی باید عنوان کنم طرز فکر مربیان نیز متفاوت بود و با زمان‌ حال زمین تا آسمان متفاوت بود به عنوان مثال هیچ‌گاه علی پروین به ما نمی‌گفت نبازید بلکه همیشه می‌گفت: باید ببرید ولی اکنون مربیان فقط برای نباختن به زمین می‌روند.
 
کرمانی مقدم پس با اشاره به رقم قراردادها تصریح کرد: زمان ما رقم قراردادها به این شکل و شیوه امروزی نبود، همه به عشق مردم بازی می‌کردند و همین عامل باعث علاقه مردم به ما می‌شد، بطوریکه اکنون هم دربین مردم از ابراز لطف و علاقه مردم بهرمند هستیم.
 
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص نوع رفتن به تمرین در زمان بازیکنی خود اشاره و ادامه داد: اکنون همه بازیکنان با وسیله نقلیه شخصی خود به تمرینات می‌روند در حالیکه ما زمان خود با موتور یا اتوبوس می‌رفتیم و از بین مردم رد می‌شدیم، نه تنها اذیت نمی‌شدیم بلکه لذت هم می‌بردیم.
 
وی سپس به دربی‌های قدیمی و نوع انجام بازی‌‌ها اشاره کرد و گفت: شیرین‌ترین دربی‌ها را تجربه کرده بودیم و همه دربی ها برای ما خاطره بوده است.
 
کرمانی مقدم ادامه داد: ما در زمین رقیب هم بودیم ولی با زدن سوت پایان بازی با هم دوست بودیم و دیگر اتفاقات بازی فراموش می‌شد.
 
 پیشکسوت فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه چرا دربی‌های کنونی چنان حساسیتی ندارند؟ تصریح کرد: وجود مدیر‌های غیر ورزشی و افرادی که چیزی از فوتبال نمی‌دانند و بی ارزش قلمداد کردن بازیکنان قدیمی و بسیاری مسائل دیگر باعث شده دربی‌ها حساسیت‌ قبلی را نداشته باشند.
 
وی پس به شرایط دو تیم قبل ار دربی 79 پرداخت و اذعان کرد: شما می‌دانید استقلال پنجم و پرسپولیس هشتم لیگ است ولی شرایط تیم ضامن برد آن تیم نیست.
 
وی در خصوص دلایل بی کیفیتی دربی‌های اخیر هم گفت: دلیل مهم این بوده که دربی‌ها کم برگزار می شود و دلیل دوم ترس تماشاگران از باخت و ترس و استرس مربیان از اینکه بعد از باخت جا به جا می شوند و دلیل نهایی ترس مدیران بوده که حداقل 6 ماه باید کری خوانی رقیب را تحمل کنند، شما می‌بینید اکثر مربیان سیستم‌های تدافعی را لحاظ می‌کنند.
 
کرمانی مقدم با اشاره به پیش بینی نتیجه دربی بیان کرد: دوست دارم بازی برنده داشته باشد و حتی دوست دارم تیم محبوبم بازی را واگذار کند ولی به شرطی که خوب و تماشاگر پسند بازی کنند.
 
وی در  پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم بازی 79 سرخابی‌ها تماشاگر پسند، هیجانی باشد و هواداران از این دیدار لذت ببرند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار