وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

گسترش واکسیناسیون در طرح تحول سلامت گنجانده شده است

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: گسترش واکسیناسیون در کشور جزء طرح تحول سلامت است.

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بخش عمده بیماری‌های صعب‌العلاج قابل پیشگیری هستند، 20 درصد پیشگیری از این بیماری‌ها بر عهده وزارت بهداشت و بقیه سهم آن به سایر وزارت‌خانه‌ها مربوط می‌شود. 
 
وی با اشاره به تأثیر داشتن بخشی از توصیه‌های پیشگیری از بیماری‌های صعب‌العلاج افزود: بخشی از توصیه‌های پیشگیری از بیماری‌های صعب‌العلاج بدون اثر باقی می‌ماند. مداومتی که در زمینه هشدارهای بهداشتی به دستگاه‌ها و مردم داریم بالاخره تأثیر خود را می‌گذارد. 
 
وزیر بهداشت ادامه داد: مردم دوباره کاهش مصرف روغن، شکر، نمک و مصرف نکردن دخانیات خود برای جلوگیری از سرطان می‌توانند کارهایی انجام دهند. 
 
قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: 2، 3 واکسن دیگر نیز به مجموعه واکسن‌ها برای واکسیناسیون اضافه خواهد شد. در ابتدای انقلاب 6 واکسن تزریق می‌شد و هیچ واکسن جدیدی برای ایرانیان تازه متولد شده وجود نداشت. 
 
وی با اشاره به بومی‌سازی واکسن در ایران بیان کرد: تولید واکسن را در کشور بومی‌سازی خواهیم کرد. ظرفیت خوبی در انستیتو پاستور و سرم‌سازی رازی در این زمینه وجود دارد. به این وسیله بتوان در زمینه تولید این محصول استراتژیک خودکفا شد. 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: واکسن پنج‌گانه ترکیبی از 5 واکسن است. امیدواریم واکسن تولید شده زودتر از مشابه انتقال دانشی که از خارج پیرامون واکسن پنج‌گانه وجود دارد، پیش بیفتد. 
 
قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به این که اشکال در تولید واکسن سبب ابتلای کودکان به بیماری مختلف می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم در 2 سال آینده تولید واکسن پنجم از واکسن‌های پنج‌گانه را داشته باشیم. پوشش واکسیناسیون کشور حداقل 95 درصد است که قابل مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب نیست. 
 
وی بیان کرد: پس از انقلاب ریشه‌کنی فلج اطفال را در کشور داشتیم گسترش واکسیناسیون در کشور جزء طرح تحول سلامت است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار