ستاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تسهیلات جایزه فرهنگ به دانشجویان استعداد برتر/ ودیعه اجارۀ مسکن و هدیۀ ازدواج از جمله تسهیلات است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تسهیلات جایزه فرهنگ شامل ودیعه اجاره مسکن و هدیه ازدواج به دانشجویان استعداد برتر ارائه می‌شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: جایزه فرهنگ با هدف ارتقای فرهنگ اسلامی ایرانی، هویت بخشی ملی و رفع نیازهای مادی و اجتماعی دانشجویان تسهیلاتی را به دانشجویان صاحب استعداد برتر اعطا می‌کند.

وی افزود: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای صاحبان استعداد‌های برتر متفاوت است، چنانچه برای دانشجویان صاحب استعداد برتر پسر معافیت‌های لازم برای سربازی فراهم شده است.

ستاری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه برای دانشجویان دختر صاحب استعداد برتر چه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، افزود: ودیعه اجاره مسکن، هدیه ازدواج و رتبه سالانه از جمله تسهیلاتی است که هم برای دانشجویان دختر و هم پسر دارای استعداد‌های برتر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با ودیعه اجاره مسکن باید بگویم که با استفاده از ظرفیت صندوق رفاه دانشجویان مبلغی به صورت قرض الحسنه به عنوان تأمین ودیعۀ مسکن در اختیار دانشجویان متأهل قرار می‌گیرد و این مبلغ بعد از دانش آموختگی از سوی دانشجو پرداخت می‌شود.

وی به هدیه ازدواج صاحبان استعداد‌های برتر اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با عقد ازدواج مبلغی به عنوان هدیه از طریق بنیاد به دانشجویان صاحب استعداد برتر اعطا می شود.

ستاری خاطر نشان کرد: در رابطه با رتبه سالانه نیز باید بگویم که مبلغی به صورت ماهانه و در ازای کار دانشجویی در موسسه ( ماهانه 20ساعت ماهانه برای دانشجویان کارشناسی، 12 ساعت برای دانشجویان کارشناسی ارشد و 8 ساعت برای دانشجویان دکتری) به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیل به دانشجو اعطا می‌شود.
البته از سوی دیگر، به منظور اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به این مبلغ اکتفا نکنند و بیشتر به دنبال فعالیت‌های علمی ( از جلمه آموزش یاری، پژوهش یاری و فن یاری) باشند اعتبار این جایزه در این مقاطع نسبت به مقطع کارشناسی کاهش یافته است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار