اصفهانیان: امیدوارم شاهد تاثیر دوره های آموزشی در داوری کشورمان باشیم

رییس کمیته داوران گفت: سطح کیفی داوران شرکت کننده در دوره پیشرفته داوری فیفا رضایت بخش است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فریدون اصفهانیان گفت: امروز سومین روز تمرینات بدنی داوران را شاهد هستیم. در روز نخست، تست آمادگی جسمانی را انجام دادیم که طی آن همه داوران به جز رضا کرمانشاهی که از ناحیه کمر دچار مصدومیت بود و توانایی شرکت در تست ها را نداشت، نتایج بسیار خوبی را کسب کردند. الطریفی -مدرس داوری فیفا هم خوشحالی و رضایت خود را پس از مشاهده سطح داوران اعلام کرد. 

وی ادامه داد: حسن خالد -مربی آمادگی جسمانی در حال برگزاری تمرینات متفاوت برای آموزش نحوه آماده سازی داوران است که این آموزش ها در طول سال کمک زیادی به داوران خواهد کرد. بطور کلی این کلاس با حضور 30 شرکت کننده برگزار می شود که از 19 داور و 11 کمک داور تشکیل شده است و در طول 5 روز کلاس پیشرفته داوری فوتبال، توسط مدرسین بسیار خوبی که حضور دارند نکات به روز را دوره خواهند کرد.

اصفهانیان درباره مدرسین فیفا حاضر در این دوره گفت: الطریفی مدرس برجسته فیفا و ای اف سی و مدرس حوزه غرب آسیا است که مدرس بسیار شناخته شده ای است و همچنین اسماعیل حافی که یکی از مدرسین 14 مقر فیفا در کشورهای مختلف است. از نظرم حضور این داوران در این دوره کمک زیادی در توسعه داوری خواهد کرد و در این دوره بیشترین بحث آموزشی در قانون 11 و 12 فوتبال یعنی آفساید و رفتارهای ناشایست در این ورزش است که داوران با این قوانین باید بیشتر آشنا شوند .

رییس کمیته داوران درباره برنامه امروز کلاس ها گفت: صبح امروز کلاس عملی را برگزار کردیم که طی آن تعدادی از بازیکنان به بازی خواهند پرداخت و داوران نکات آموزشی را در حین مشاهده بازی آموزش خواهند دید و داوران و کمک داوران به قضاوت می پردازند. در نوبت عصر هم دو کلاس تئوری را برگزار می کنیم و در حین کلاس ها بنده، عسگری، مهرپیما، فروغی و تقی پور برای داوران سخنرانی و نکات دیگری را گوشزد خواهیم کرد. همچنین فردا (سه شنبه) ساعت 13 مراسم اختتامیه این دوره برگزار می شود.

وی در پایان گفت: لازم می دانم از فدراسیون فوتبال که شرایط برگزاری این دوره را مهیا کرده است تشکر ویژه ای داشته باشم و امیدوارم شاهد تاثیر این دوره های آموزشی در داوری کشورمان باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: رییس ، کمیته ، داوران ، فوتبال ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار