هشتمین گردهمایی و میثاق "زنان عاشورایی" به میزبانی منطقه 2 برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2 از برگزاری هشتمین گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی روز دوشنبه نوزدهم آبان ماه مطابق با 16 محرم الحرام به میزبانی شهرداری منطقه 2 برگزار می‌شود.

 ذبیح اله زارع معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2 در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: شهر تهران به میزبانی منطقه 2 در تاریخ مذکور و در محل مهدیه بزرگ امام حسن مجتبی (ع) واقع در خیابان آزادی، تقاطع یادآگار امام از ساعت 8:30 الی 12:30 همراه با اقامه نماز جماعت برپا می‌شود.

وی افزود: بدون تردید یکی از گروه‌های نقش آفرین در نهضت عاشورا، زنان بودند و سهم بزرگ زنان تاریخ ساز قیام کربلا بر هیچ کسی پوشیده نیست، زنان کربلا نشان دادند که تکلیف اجتماعی خاص مردان نیست بلکه آنان نیز مطابق وظیفه شرعی خود باید به جریان‌های اجتماعی و مذهبی جامعه خود توجه کنند و در صحنه حاضر باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2 در ادامه تصریح کرد: امروز نیز جامعه اسلامی نیازمند حضور زنانی است که با صیانت از نهضت عاشورا و الگو گیری از آن قیام والا، بیداری ، پایداری و دفاع از ارزشهای مذهبی را اصل و متن زندگی خود قرار داده و در میدان جنگ نرم دشمن با آگاهی و تربیت نسل سالم و روشن ضمیر جهاد کنند و این گردهمایی تجلی حضور آگاهانه در جامعه امروز است که هر ساله به همت اداره کل بانوان شهرداری تهران برگزار می‌شود.

زارع در پایان تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم از جمله تامین پارکینگ جهت استقرار اتوبوسها و وسایل نقلیه حاضرین و همکاری پلیس راهور منطقه جهت هر چه بهتر برگزار شدن این گردهمایی بزرگ و با شکوه محقق شده است.

گفتنی است گردهمایی و میثاق "زنان عاشورایی" با حضور بیش از 12 هزار نفر از بانوان شهروند محلات 374 گانه شهر تهران در روز دوشنبه و با اجرای برنامه‌های مذهبی و سخنرانی در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) منطقه 2 برگزار می‌شود و حضور عموم بانوان از اقشار مختلف در این برنامه بلامانع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار