مطبوعات مصر:

دست داشتن رژیم‌های عربی در اجرای سناریوی آمریکایی- غربی در سوریه و عراق

تعدادی از روزنامه نگاران و نویسندگان مصری، تاکید کردند تحولات خطرناکی که منطقه عرب نشین در سایه تروریسم شاهد آن است، از ماهیت دولت‌ها و رژیم ‌های عربی و منطقه ای که همواره از گروه های تروریستی جهت تکامل سناریوی آمریکایی-غربی در عراق، سوریه، لیبی و..، پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، سنا السعید، نویسنده مصری در مقاله ای که مجله "المصور" آن را منتشر کرده گفت: واقعیت روشن گشت تا بر نقش شومی که دولت اردوغان در منطقه ایفا می‌کند، تمرکز نماید و روشن سازد که این دولت چگونه به بزرگترین حامی داعش و پناهگاهی برای تروریسم و افراط گرایی مبدل گشته است.

السعید می‌افزاید: تمام اقدامات این دولت جهت آموزش مزدوران تروریست و ایجاد انبارهای سلاح در خاک ترکیه برای تکفیری ها و گروه های تروریستی و نیز، تسهیل انتقال آن به سوریه جهت جنگ با سوریه و براندازی دولت آن، شاهدی بر این نقش جنایتکارانه اردوغان است.

این نویسنده اعتقاد دارد، آنچه باعث شده ترکیه خطر کند و بهایی که ممکن است برهم خوردن امنیت و ثبات داخلی خود باشد، به خاطر حمایت از تروریسم بپردازد، همان رویای اردوغان و امید او به برپایی دوباره ی امپراطوری عثمانی است.

احمد موسی نویسنده مصری، نیز با انتشار مقاله ای در روزنامه ی الاهرام گفت: ما از اتهامات دامنه داری که در خصوص حمایت و سرمایه گذاری گروه های تروریستی، متوجه رژیم حاکم بر قطر می شود، تعجب نمی کنیم و این پیمان ها و سرمایه گذاری ها، زائیدهی امروز و دیروز نیست، بلکه آن از سال ها پیش چه توسط حاندان حاکم و چه توسط افراد ثروتمند قطری، صورت می‌گرفته است.

موسی افزود: همزمان با اثبات اتهام قطری‌ها به دست داشتن در دسیسه پردازی‌ها و حمایت انها از گروه های تروریستی، مطبوعات جهان، از جمله انگلیس و آمریکا، شروع به حمله علیه مسئولان قطری نموده اند که هر چند دیر بیدار شده اند، ولی این می تواند آغازی برای طرد امیر نشین قطر از جانب حتی کسانی که آن را بر اجرای طرح های استعماری خود در منطقه مکلف کردند، باشد و پایانی غم انگیز برای حامیان تروریسم باشد.

این نویسنده توجه را بدین سمت جلب کرد که خلال دهه هفتاد، قطر یوسف القرضاوی را پناه داد و سرزمین خود را به لانه ای برای عناصر تروریستی، بویژه در زمانی که دولت مصر با گروه های تروریستی درگیر بود، مبدل ساخت.

او افزود: فراوانی مال، موجب شد تا رژیم قطر توطئه چینی کند و طرح صهیونیستی-آمریکایی در منطقه را اجرا کند؛ دستگاه اطلاعات قطر، مزدورانی را از سراسر جهان جذب کرد و بواسطه ی مال فراوان خود، آنان را تحت آموزش قرار داد و همچنین، رسانه ی خود را در اختیار تکفیری ها گذاشت و براین اساس، قطر این ویروس را در تمامی کشورهای عربی، اعم از سوریه، تونس، لیبی و... منتشر ساخت.

دکتر احمد دراج، استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره نیز با انتشار مقاله ای در روزنامه "الجمهوریه"؛ اشاره کرده است گروه تروریستی داعش، که توحش و جنایات آن را رسانه های عربی و غربی تحت پوشش می‌گیرند، در واقع مدل پیشرفته‌تری از سازمان تروریستی القاعده است و ابوبکر البغدادی نیز، در واقع چهره جدیدی از بن لادن، الظواهری و الزرقاوی است.

دراج گفت: اگر القاعده و طالبان را نسل اول تروریسم و موسس اندیشه تکفیری و افراطی که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در افغانستان آن را پرورش دادند، به حساب آوریم، براین اساس، داعش نسل جدید، خون آشام تر و جنایتکارتر آن جهت تکامل سناریوی آمریکایی در عراق، سوریه، لیبی و دیگر مناطق به شمار می‌رود.

او می پرسد: تروریست های داعش چه کسانی هستند؟ از کجا آمده اند؟ چه ارتباطی یا نظام جهانی جدید داند؟ این گروه های تروریستی، چگونه توانسته اندبه تسلیحات پیشرفته دست یابند؟ چرا به رژیم صهیونیستی و یا منافع آمریکا حمله نمی کنند؟ آیا، حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق، عملیاتی جدی است، یا تنبیهی برای آنان و دور ساختنشان از منافع آمریکاست؟

احمد دراج در پایان تاکید کرد، این گروه های تروریستی، آنگونه که تصور می‌شود، مجنون و دیوانه نیستند، بلکه گروه هایی مزدورند که از دور کنترل و هدایت می‌شوند تا پس از از بین بردن هوشیاری مردم و فروپاشی وحدت آنان، تا بهانه حضور نظامی و تحمیل قیمومیت جهانی بر کشورهای منطقه را در اختیار دولت آمریکا و متحدان آن قرار دهند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار