تاثیر به سزای ورزش در درمان سرطان

ورزش و فعالیت های بدنی مستمر بر روند درمان بیماری سرطان نقش به سزایی دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزش و فعالیت‌های بدنی مستمر از بیماری‌های مختلف پیشگیری و حتی برای درمان نیز موثر می‌باشد.
 
 انجام ورزش برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی، دریافت فشار خون بالا، پوکی استخوان، و رهایی از افسردگی و.... مفید است اما از دیگر  فواید فعالیت ورزش تاثیر شیمی درمانی را برای از بین بردن تومور‌ها را افزایش می‌دهد.
 
 افرادی که دچار سرطان می‌شوند نخست به دنبال راه ملی برای درمان آن هستند و هر کاری انجام می‌أهند تا از این بیماری خلاص شوند اما یکی از داروهای متداول برای سرطان دوکزوروسین‌ است که این دارو امکان دارد برای فرد مشکلات قلبی ایجاد و در طولانی مدت باعث نارسایی قلبی گردد و چنانچه فرد موفق شود سرطان را شکست دهد ممکن است با مشکلات قلبی- عروقی مواجه شوند.
 
 ورزش تاثیر زیادی بر کاهش مشکلات قلبی بعد از شیمی درمانی ندارند اما به طور چشمگیری بر روند شیمی درمانی تاثیر و در کوچک‌تر نبودن تومور‌ها نقش به سزایی دارد.
 
 شایان ذکر است: که ورزش تاثیر مستقیم بر کاهش مشکلات قلبی بعد از مصرف داروهای سرطان ندارند، اما روند درمان سرطان را کوتاه‌تر می‌کند بنابر این بیماران کمتر به دارو نیاز پیدا می‌کنند و بالطبع‌ مشکلات قلبی آنها نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تاثیر ، ورزش ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار