قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل:

دولت می‌تواند بسترساز علوم باشد

سالار آملی گفت: دولت می‌تواند بستر ساز علم بیوتکنولوژی و نانو در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ حسین سالار آملی قائم مقام وزارت علوم در امور بین الملل با حضور در نشست تخصصی روز جهانی علم که در سالن همایش‌های کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد طی سخنرانی گفت:  ما با استفاده از علم و فناوری می‌توانیم فاصله‌ها را بشکافیم.

وی افزود: مدرنیسم و این جهت گیری علم و فناوری چیزی جز خمودگی انسانها را به دنبال ندارد.
البته دولت می‌تواند بستر ساز علم بیوتکنولوژی، نانو و سایر علوم باشد چنانچه مهمترین بحثی که می تواند به سمت آرمان گرایی بگشاید برداشتن این محاصره‌ها است.

سالار آملی تصریح کرد: دیوان سالاری علم در هر کشور دانشمندان و صاحبان علم را در بستر حکومت قرار می دهد و نتیجه این خروجی دیوانه شدن علم است یعنی علمی که به سمت رانت خواری حرکت می‌کند.

نباید به دلیل مادیات به دنبال علم برویم

در ادامه انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا گفت: معلم باید جهت گیری علم داشته باشد و مباحثی از جمله مالکیت فکری افراد در علم، استقرار در علم و یک روز بدون علم نبودن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نباید به دلیل مادیات به دنبال علم برویم، چرا که باید تلاش بسیاری در جامعه علمی جهان شکل گیرد.

خزعلی در ادامه به وضعیت دانشگاه الزهرا اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان( دختران و زنان) دانشگاه الزهرا در همه رشته‌های تحصیلی مشغول تحصیل هستند و این نشان دهندۀ‌ سبک آموزشی این دانشگاه است و امیدواریم تا سال 1404 دانشگاه الزهرا برترین جامعه تک جنسیتی در کشور باشد.

علم و تکنولوژی باید در راستای صلح باشد

محمد رضا سعید آبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ادامه گفت: اگر روزی به نام روز جهانی علم وجود دارد همه باید به آن اذعان داشته باشیم دانشگاه‌ها و مدارس و هر کسی که در گرو علم است همه باید سیاستگذاری کنند تا در آ‌ینده به صلح و آرامش جهانی برسیم.

وی افزود: البته این درحالی است که باید رنکینگ‌های علمی را در کشور افزایش دهیم و باید به این نکته توجه کنیم که آنچه در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود باید رنجی از مردم را کاهش دهد بنابر این باید علمی را جستجو کنیم که در چارچوب صلح باشد. البته علم و تکنولوژی کنونی مشخص نیست که صلح را ایجاد می کند یا نه، ولی علم و تکنولوژی می‌تواند در راستای صلح قرار بگیرد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار