معاون فرهنگی پژوهشی وزارت ورزش و جوانان:

محدود شدن ساعت ورزش در مدارس تهدید است

احمدی گفت: محدود شدن ساعت ورزش در مدارس و در میان دانش آموزان یک تهدید تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان با حضور در نشست تخصصی روز جهانی علم که در سالن همایش‌های کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد طی سخنرانی گفت: همه مردم با فرهنگ ورزش باید آشنا باشند و این امر را به عنوان یک فعالیت در برنامه افراد گنجانده شود چنانچه هر چه این آموزش‌ها عمیق تر شود فرهنگ ورزش نهادینه‌تر می شود.

وی افزود: ما باید از طریق ورزش آموزش جامع تری داشته باشیم، البته محدود شدن ساعت ورزش در آموزش و پرورش در میان دانش آموزان می‌تواند به عنوان یک تهدید تلقی شود و اگر ما نتوانیم فرهنگ را نهادینه کنیم فاصله میان آموزش و دانش آموزان بیشتر می‌شود.

وی به ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: بحث دیگر ورزش قهرمانی است که مصون از آسیب‌ها و تهدیدها نبوده و می‌تواند به اصل ذات باشد.

احمدی تصریح کرد: ورزش قهرمانی امروز درگیر نتیجه گرایی شده و ما با پدیده ناهنجار دوپینگ مواجه هستیم که می‌تواند سلامت فرد را با مشکل روبرو کند.

در کشور دانش وجود دارد اما فرهنگ علم حداقل است

در ادامه نوید دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نقش آموزش و پرورش توزیع علم است و مراکز علمی و پژوهشی نیز به توزیع علم می‌پردازند و البته آموزش و پرورش یافته‌های علمی را دریافت می‌کند و به زبان کودک بر می‌گرداند، چنانچه این مسیر سالهای سال در کشور در حال انجام است.

وی افزود: به دلیل تحولات محیطی که در این دو سه دهه به وجود آمده باید کار کرد آموزش و پرورش تغییر کند و مهارت های زندگی کردن را به کودکان آموزش دهیم.

نوید تصریح کرد: ما باید نگاه مثبت داشتن را به کودکان آموزش دهیم و فاصله بین نظر و عمل را به حداقل برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون دانش علمی در کشور وجود دارد اما فرهنگ علم حداقل است و این کاستی‌ها موجب رنج می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.