بهشتی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جان‌ کری این حرف‌ها را در هوشیاری کامل نزده است

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: سخنان جان‌کری با روند مذاکرات هماهنگ نیست و نوعی کارشکنی محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد این حرف‌ها را در حالت غیرعادی زده و از هوشیاری کامل برخوردار نبوده است.

"حسن بهشتی‌پور" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که در شرایطی قرار داریم که مذاکرات لندن شروع می‌شود، اظهار داشت: بیان چنین سخنانی از طرف وزیر خارجه آمریکا نسنجیده است و به نظر می‌رسد جان‌کری این حرف‌ها را در هوشیاری کامل نزده است.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: این سخنان با روند مذاکرات هماهنگ نیست و نوعی کارشکنی محسوب می‌شود.
 
وی با بیان این که وزیر خارجه آمریکا یک مقام رسمی است و مواضعی که اعلام می‌کند مواضع رسمی دولت ایالات متحده محسوب می‌شود و در کل دنیا انعکاس می‌یابد، تأکید کرد: این اظهارات با روند موضع گیری قبلی کری هماهنگ نیست.
 
وی تصریح کرد: تا پیش از این سخنان به نظر می‌رسید پرونده اراک، فردو و نطنز بسته شده است.
 
بهشتی‌پور یادآور شد: این مراکز زیر نظر آژانس فعالیت می‌کنند و مراکز هسته‌ای ایران هر روز توسط بازرسان آژانس و دوربین‌های نصب شده در آنجا کنترل می‌شود و نشان می‌دهد که در ایران چیزی برای مخفی ماندن وجود ندارد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اشاره کری به مراکز مخفی ایران خنده‌دار است زیرا آژانس در گزارش خود می‌گوید هیچ نقطه منفی در فعالیت‌های ایران پیدا نکرده‌ایم و تنها می‌گوید در موقعیتی نیستیم که همه فعالیت‌های ایران را تأیید کنیم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار