سفیر سابق ایران در چین:

عقب نشاندن تدریجی ایران استراتژی سوخته آمریکایی‌هاست

سفیر سابق ایران در چین گفت: آن‌ها هدفشان عقب نشاندن تدریجی ایران است و مذاکرات را به عنوان وسیله‌ای برای نرم شدن مواضع ایران انتخاب کرده‌اند.

"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به سخنان تازه وزیر امور خارجه آمریکا و تفاوت بارز آن با مذاکرات گذشته گفت: آن‌ها هدف‌شان عقب نشاندن تدریجی ایران است و مذاکرات را به عنوان وسیله‌ای برای نرم شدن مواضع ایران انتخاب کردند.  
 
سفیر سابق ایران در چین خارجی تاکید کرد: وعده دادن‌ها، نرمش‌های کلامی و هم چنین طولانی کردن مذاکرات، برای خسته و مایوس کردن ایران است تا بتوانند هدف خود را پیش ببرند.
 
وی این سیاست آمریکایی‌ها را مشابه سیاست اسرائیلی‌ها طی 30 سال گذشته در مقابل فلسطینی‌ها خواند و یادآور شد: از سال 1978 آمریکایی‌ها مذاکرات کمپ دیوید را شروع کردند و تا امروز هم چنان با فلسطینیان در حال مذاکره هستند و مشابه همین رفتار را آمریکا در مقابل ایران در حال انجام دادن است.
 
منصوری با بیان این که، وقت توافق قبلی برای این که در یک تاریخ معینی مذاکرات باید تمام بشود و به یک توافق مشخص برسند در حال اتمام است، اظهار داشت: دولت آمریکا در روزهای اخیر سعی می‌کند نظر نهایی خودش را بگوید و به این ترتیب تمایلی به حل و فصل این مطلب ندارد.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به این که آمریکا اساسا نمی‌خواهد مسئله هسته‌ای ایران براساس کنوانسیون NPT نهایی شود تصریح کرد: آنها در واقع می‌خواهند در مقابل ایران قدرت‌نمایی و ایجاد محدودیت کنند و به این دلیل مسئله مذاکرات  به نوعی عقب نشاندن تدریجی ایران و استراتژی انتخاب شده از سوی آنان است.  
 
منصوری تاکید کرد: این که گفته می‌شود باید یک تصمیم سخت بگیرند اشاره به این مسئله است که آن چه که ما می‌گوییم را باید عمل کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: نظر نهایی آمریکا تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران است و در این زمینه بارها به صورت کنایه و چندین بار هم به صورت شفاف و صریح اعلام کرده‌اند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار