واشنگتن پست مدعی شد:

تنش‌زدایی با ایران "حماقتی" است که در آن دوستان قربانی می‌شوند!

واشنگتن پست در گزارشی سیاست اوباما رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران را اشتباه و غیرقابل دفاع خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست در اینترنت امروز در مطلبی به قلم "جنیفر روبین" نوشت: دولت اوباما و ایران که درگیر مذاکرات هسته ای مستقیم اند و با تهدید مشترکی از جانب داعش مواجهند، طی سال گذشته به سوی یک وضعیت تنش زدایی موثر حرکت کرده اند. 

این نکته ای است که وال استریت ژورنال به نقل از مقامات عالی رتبه آمریکایی و عرب ذکر کرده است. طبق این تفسیر، چنین تحولی می تواند تغییری چشمگیر در توازن قدرت در منطقه ایجاد کند و این خطر وجود دارد که متحدان اصلی آمریکا از قبیل عربستان سعودی و امارات عربی که نقش محوری در ائتلاف جنگ با داعش دارند، از آمریکا برنجند. اسرائیل معتقد است آمریکا ضمن تضعیف شرایطش در مذاکرات با ایران، نقش تهران را در منطقه دست کم گرفته است.

طبق  تحلیل واشنگتن پست، این تنش زدایی به معنی خویشتن داری دو جانبه نیست بلکه حماقتی است که در آن دوستان قربانی می شوند. البته ما بزودی هیچ دوستی نخواهیم داشت. به نظر میرسد در چنین جهتی در حرکتیم.

"جنیفر روبین" نوشت: مواضع غیرقابل دفاع ناشی از این امر - انتقاد از اسرائیل به علت عملکردش در جنگ غزه،‌ بی اعتنایی به ادامه اقدامات بشار اسد و خودداری از بررسی تشدید تحریم ها - ظاهرا اهمیتی برای رئیس جمهور (آمریکا) ندارد.

واشنگتن پست با انتقاد از گزارش روز گذشته آتلانتیک در نقد نتانیاهو ادامه داد: در چنین شرایطی، اظهارات زننده یک مشاور عالی رتبه که نامش فاش نشد، درباره نماینده منتخب اسرائیل انعکاس واقعی نگرشی بود که بر دولت اوباما حاکم است. بجای سرزنش ایران، اکنون اسرائیل به آسانی سرزنش می شود. این اشتباهی فاحش است

در پایان این گزارش آمده است: در طرح رئیس جمهور فرض بر این است که کنگره هیچ اقدامی انجام نخواهد داد، اینکه مردم آمریکا از توافقی که به ایران امتیازات زیادی بدهد، هیجان زده می شوند، اینکه اسرائیل از از خود دفاع نخواهد کرد و اینکه متحدانمان نیز در رویکردشان بازنگری خواهند کرد. او جدا در اشتباه است، مانند همه اشتباهات دیگرش.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار