در پیامی به پادشاه عربستان؛

آیت‌الله هاشمی خواستار جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر شد

رییس محمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به ملک عبدالله پادشاه عربستان سعود خواستار جلوگیری از اجرای حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر شد و گفت: جلوگیری از اجرای این حکم باعث یاس تفرقه افکنان و تقویت وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام می شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" رییس محمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام با تأکید بر حساس بودن شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام آورده است: تفکر وحدت و تحکیم فرق اسلامی، مسلمانان را از این شرایط نجات می دهد.
 
وی در بخش دیگری از این پیام آورده است: انتظار می رود در این برهه که فتنه ها، کیان امت اسلامی را نشانه گرفته، عدم اجرای حکم آیت الله شیخ نمر باقر النمر، تفرقه افکنان را مأیوس کند و باعث تعامل و حل مشکلات جهان اسلام شود.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خطاب به ملک عبدالله با یادآوری جایگاه روحیه تسامح در اسلام و تأثیر محبت در پیوند قلوب تأکید کرد: مسلمانان اتخاذ چنین تصمیمی را از جناب عالی انتظار دارند.
 
آیت الله شیخ نمر باقر النمر در سال 1379 هجری قمری در عوامیه یکی از شهرهای شرق عربستان بدنیا آمد. او یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد.
 
دادگاه جنایی این کشور در 15 اکتبر 2014 وی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم کرده است. تا کنون گروه های مختلف شیعه از سراسر جهان خواستار جلوگیری از اعدام این روحانی شیعه و فعال حقوق بشری شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار