فتاحی در تذکر شفاهی:

صدور حکم سیاسی اعدام "شیخ نمر" آل‌سعود را تضعیف می‌کند

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس صدور حکم اعدام برای شیخ نمر را به شدت محکوم کرد و گفت: چنین احکام سیاسی و غیرعادلانه‌ای موجبات تضعیف هر چه بیشتر آل‌سعود را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز چهارشنبه (30 مهرماه) تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: ما فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، شهادت برادر آموزگارمان را به مردم استان سیستان و بلوچستان و خانواده این شهید و جامعه آموزش و پرورش نیز تسلیت عرض می‌کنیم.
 
وی افزود: خبر تأیید حکم اعدام روحانی مبارز اهل شیعه حضرت آیت‌الله شیخ نمر در عربستان، باعث تأسف، تأثر و ناراحتی شدید نمایندگان اهل سنت مجلس و جامعه اهل سنت کشورمان شد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گرچه مبارزان با ظلم و ستم و بیدادگری از شهادت باکی ندارند، اما جای تاسف بسیار است که حکومت آل سعود به جای اجرای عدالت و احترام به حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع، مدنی و مذهبی به چنین احکام سیاسی که مغایر با اتحاد مسلمانان است دست می‌زند.

فتاحی تاکید کرد: ما نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس اطمینان داریم این احکام سیاسی و غیر عادلانه و غیر عقلایی تاثیری بر حرکت انقلابی مسلمانان اسلام ناب محمدی نداشته، بلکه موجبات تضعیف هر چه بیشتر حکومت آل سعود در میان جامعه اهل سنت،‌ مردم عربستان و جهان اسلام را فراهم نموده و مبارزه عدالت خواهان را مستحکم تر و گسترده تر خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در پایان خاطر نشان کرد: ما ضمن محکومیت این حکم غیرعادلانه و سیاسی از سازمان‌های مدنی و حقوق بشری، سازمان ملل نهادهای بشری و کشورهای اسلامی در خواست می‌کنیم، ضمن محکومیت این حرکت نادرست در جهت جلوگیری از اجرای حکم صادره و آزادی ایشان اقدامی درخور شأن منزلت این روحانی مبارز و فراهم کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار