گزارش هفته‌ی پایانی مهر؛

ورود نقدینگی باعث رشد حجم و ارزش معاملات بورس می‌شود

حجم و ارزش معاملات به همراه افزایش قیمتی تقریبا تمامی سهام فعال در بازار نشانگر خوبی برای ورود نقدینگی قابل قبول به بورس است.

محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند هفته پایانی مهر بیان کرد:در ابتدای هفته شاخص کل با رشد محدود 0.05 درصدی معادل 37 واحد مرز 71 هزار واحد را گذراند و به 72016 واحد رسید. 

وی با توضیح در مورد گروه‌های تاثیر‌گذار بر روند معاملات گفت:افزایش شاخص کل در پی رشد سهام گروه مپنا و کشتیرانی ایران حاصل شد و بیشترین تاثیر منفی را نماد تاپیکو بر شاخص بر جای گذاشت.

گیوکی درباره‌ی معاملات فرابورس توضیح داد:در بازار فرابورس نیز شاهد افت 2.1 واحدی شاخص آیفکس بودیم که وزاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس گذاشت.

معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر در خصوص گروه بانکی‌ها گفت:گروه بانکی در ابتدای هفته به جز نمادهای سینا و گردشگری افت داشته اند.اما در آخر هفته در این گروه، به غیر از بانک تجارت سایر نماد ها با افزایش قیمت و غالبا با صف خرید به کار خود پایان داده اند.
 
کارشناس بازار سرمایه با توضیح در مورد گروه سیمانی ها تصریح کرد:در گروه سیمانی سیمان بهبهان اطلاعات صورتهای مالی 6 ماهه منتهی به 31/06/1393  خود را منتشر کرد که  به ازای هر سهم خود 4،558 ریال سود محقق کرد که از جمله خبرهای مهم این گروه میباشد.
 
 وی در مورد تاثیر گروه خودرویی‌ها بر معاملات هفته‌ی جاری اظهار داشت:گروه خودرویی از ابتدای هفته روند مثبتی را در پیش گرفتند در این گروه بیشترین ارزش معاملات به ایران خودرو تعلق دارد.
 
گیوکی با اشاره به گروه سرمایه گذاریها و تاثیر انها بر معاملات توضیح داد: : معاملات در این گروه نسبتا مثبت بود. وخارزم پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي  بازگشایی شد .
 
کارشناس بازار در مورد  سرمایه معاملات گروه دارویی‌ها بیان کرد: در ابتدای هفته متعادل بود اما در پایان هفته معاملات دراین گروه منفی بود و بیشتر نمادها کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین شرکت سبحان دارو صورت های مالی میاندوره ای 6 ماهه خود را منتشر کرد. شرکت به ازای هر سهم 1350 ریال سود محقق کرده است.  
 
معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر در باره شاخص فرابورس توضیح داد: هم از اواسط هفته روند صعودی در پیش گرفت در انتهای هفته نماد پترول از جمله نمادهایی بود که بر شاخص آیفکس تاثیر مثبت بر جای گذاشت.
 
وی در خصوص روند معاملات هفته جاری تصریح کرد:معاملات این هفته بیانگر بازگشت مطلوب و منطقی بازار می باشد،همچنین از جمله اتفاقات مثبت در هفته جاری بازگشت حقیقی های بورس به تالار است.

گیوکی در‌این‌باره ادامه داد: از طرفی رشد حجم و ارزش معاملات به همراه افزایش قیمتی تقریبا تمامی سهام فعال در بازار نشانگر خوبی برای ورود نقدینگی قابل قبول به بورس است.

کارشناس بازار سرمایه در پایان در مورد شرایط بازار سرمایه گفت: اما در چنین شرایطی بهتر میباشد که روند بازار از جهات پایه ای و اصولی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و سهامداران از رفتارهای هیجانی جهت جلوگیری از رشد هیجانی بازار پرهیز کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ورود ، نقدینگی ، قیمت ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار