افزایش بهای نفت در آسیا

بهاي نفت خام امروز سه شنبه همچنان تحت تاثير افزايش توليدات صنعتی چين به عنوان بزرگترين مصرف کننده انرژی جهان به سير صعودی خود ادامه داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين براي تحويل در ماه نوامبر با 17 سنت افزايش به 82 دلار و 88 سنت رسيد و هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در زمان مشابه با چهار سنت افزايش در مقابل 84 دلار و 44 سنت معامله شد.

دانيل آنگ تحليل گر اقتصادي موسسه فيليپ فيچرز مي گويد سرمايه گذاران نفتي از افزايش
هشت درصدي توليد صنعتي چين در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته استقبال کردند.

آهنگ رشد توليد صنعتي چين در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت تندتر بود. در ماه اوت سال جاري ميزان توليدات صنعتي چين به پايين ترين سطح رشد در پنج سال گذشته رسيد و رشد آن بالغ بر شش و نه دهم درصد برآورد شد.

دانيل آنگ افزود اين اطلاعات براي بازار که رشد اقتصادي آن در سه ماهه سوم امسال به پايين ترين سطح در بيش از پنج سال اخير کاهش يافته بود بسيار با اهميت است.

وي افزود:«‌ توليد صنعتي شاخص خوبي براي تقاضاي نفت خام چين است.»

در اين ميان بايد ديد آيا اين افزايش بهاي نفت در بازار که به علت فراواني عرضه و کاهش تقاضاي انرژي در فضاي بحران زده اقتصاد جهاني روند کاهنده دارد ادامه مي يابد يا خير.

بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين براي تحويل در ماه نوامبر روز دوشنبه در بازار معاملات نفتي نيويورک با چهار سنت کاهش به 82 دلار و 71 سنت رسيد.

در لندن نيز ديروز دوشنبه بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه دسامبر با کاهش 76 سنتي نسبت به آخرين معاملات در روز جمعه به 85 دلار و 40 سنت تنزل يافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، بها ، نفت ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.