عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

در چار چوب قانون به گردشگران آزادی بیشتری بدهیم/هدف مسئولان گردشگری بلندپروازانه اما دست یافتنی

رحمانی با بیان اینکه باید با حفظ چارچوب های قانونی کشور نسبت به گردشگران به عنوان منطقه آزاد برخورد شود، اظهارداشت: هدف سازمان میراث فرهنگی برای رسیدن به 20 میلیون گردشگر تا 10 سال آینده مقداری بلند پراوازانه است.

رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: سازمان میراث فرهنگی یک سری پیشنهاداتی در بودجه سال گذشته داشت و چند ردیف در مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شد و اعتبارات نسبتا خوبی برای آنها گذاشته شد.

وی در ادامه بیان کرد: مسئله گردشگری و جذب گردشگر در واقع شرایط و موقعیت خاص خودش را می طلبد و گردشگران که وارد کشور می شوند باید باید با برخورد مناسب و حفظ چهارچوب های قانونی کشور باشد تا باعث حضور بیشتر آنها شود تا دیگران را هم برای حضور در کشور ترغیب و تشویق کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه گفته می شود که صنعت گردشگری به ازای هر گردشگر 5 الی 17 شغل به صورت غیرمستقیم و مستقیم ایجاد می کند،عنوان کرد: با توجه به موقعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و آثار بسیار مهم تاریخی که در دنیا شناخته شده و اکثر این آثار به ثبت رسیده، صنعت گردشگری کشور می تواند وضعیت خوبی به دست آورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: هدف سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری برای رسیدن به  20 میلیون گردشگر تا 10 سال آینده مقداری بلند پراوازانه است اما با کار و فعالیت و پیگیری های همه جانبه می توان به این نقطه رسید.

وی در ادامه افزود: کشور ترکیه و هندوستان و به ویژه ترکیه بخش عمده ای از بودجه های داخلی کشورشان را از طریق صنعت گردشگری تامین می کند و ما می توانیم بخش عمده ای از درآمد ملی را از طریق گردشگری تامین کنیم.

رحمانی گفت: باید به صنعت گردشگری، تولید و فعالیت های داخلی توسعه یابند تا یک اقتصاد پویا در کشور داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: محل اسکان گردشگران باید نقطه ثقل قرار گیرد و هتل هایی برای گردشگران وجود داشته باشد و همچنین با حفظ چارچوب های قانونی کشور نسبت به گردشگران به عنوان منطقه آزاد برخورد شود.

وی در رابطه با سرمایه های زیادی که برای سمپوزیوم ها و همایش ها صرف می شود، تاکید کرد: هر اقدام اقتصادی و بودجه ای که صرف می شود، باید هزینه و فایده آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و نمی توان در همه موارد با ریسک برخورد کرد.

رحمانی در ادامه افزود: ما ناچار هستیم بخش از درآمد ملی را در این بخش هزینه کنیم به خاطر موقعیت خاصی که در کشورمان وجود دارد و موقعیت  باستانی منحصربه فردی که کشور دارد باید به صورتی عمل کنیم تا به نفع مردم و کشورمان شود و همچنین باید کنترل هایی صورت گیرد تا از ریخت و پاش های زیاد جلوگیری شود .
 
انتهای پیام/   
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار