تمرکز سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا بر برنامه هسته‌ای ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر پنج روزه خود به آمریکا موضوع هسته‌ای ایران و داعش را در دیدار با مقامات این کشور بررسی خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هاآرتص، "موشه یعلون" شنبه شب برای دیداری پنج روزه راهی آمریکا می‌شود. در این سفر وی با چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا دیدار خواهد کرد.او همچنین دیدارهایی با تمرکز بر مسائل راهبردی در منطقه از جمله مقابله با داعش و برنامه هسته‌ای ایران خواهد داشت. 

"دان هارل" معاون وزیر جنگ در این سفر یعلون را همراهی خواهد کرد.

پیش بینی می‌شود یعلون در این سفر با برخی رسانه های آمریکا مصاحبه کند.

این نخستین دیدار وی با همتای آمریکایی خود از زمان جنگ غزه است.دولت آمریکا آن زمان ارسال محموله های تسلیحاتی به اسرائیل از جمله ارسال محموله های حاوی موشک های هلفایر را متوقف کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه وال استریت ژورنال، اسرائیل این تسلیحات را برای استفاده در جنگ در غزه درخواست داده بود اما کاخ سفید اعلام کرد هرگونه درخواست تسلیحاتی اسرائیل به صورت انفرادی بررسی خواهد شد.بر اساس گزارشی که دو ماه پیش در نشریه هاآرتص منتشر شد محموله ای که برگشت داده شد شامل مقادیر زیادی تسلیحات به اضافه موشک های هلفایر بود که بعدا با برطرف شدن موانع اداری تحویل آن ممکن شد.

هیگل وزیر دفاع آمریکا شش ماه پیش و چند روز پیش از آغاز رزمایش موسوم به "جونیپر کبرا"  از اسرائیل دیدار و سیستم های ضد موشکی فعال اسرائیل را ارزیابی کرد. یعلون در آن زمان و در خلال کنفرانس خبری مشترک با هیگل ادعا کرد که اسرائیل با توجه به موضوع ایران باید از خودش حفاظت کند.

مقامات امنیتی در اسرائیل نگران مذاکرات بین قدرت های جهانی و ایران هستند و معتقدند توافقی که ممکن است در ماه نوامبر امضاء شود از دیدگاه اسرائیل یک قرارداد بد خواهد بود.به هرحال مقامات امنیتی اعلام کرده اند این امکان وجود دارد که این مذاکرات تمدید شود .
 
یعلون همچنین سال گذشته در همین روزها سفری به آمریکا داشت که در خلال آن سفر با هیگل و کارخانه های لاکهید مارتین در تگزاس دیدار کرد. او در آنجا از محل ساخت هواپیمای جت جنگنده اف-35 استیلث هم دیدن کرد. ارتش اسرائیل در آستانه تحویل نخستین جنگنده های استیلث تا پایان سال 2016قرار دارد. 

در پایان این مطلب آمده است: انتظار می رود یعلون در این سفر با "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل، "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل و "بیل دی بلازیو" شهردار نیویورک دیدار کند. او همچنین در جمع رهبران جامعه یهودیان آمریکا حضور خواهد یافت.  


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار