کاپیتان "مدیری" و رئال مادریدی از ستاره‌های طنز

مهران مدیری کارگردان طنز مجموعه‌های تلویزیونی ویژگی منحصر به فردی در انتخاب سوژه و ساخت دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، مهران مدیری ملقب به پدر طنز ایران فعالیت خود را از سال 72 و با همکاری دارویش کاردان آغاز کرد.

"ساعت خوش" مجموعه‌ای است که مهران مدیری در آن کاملا شناخته شد و همین سریال  جرقه محبوبیت او را در میان مخاطبان زد.

مدیری کارگردان و بازیگر خوش فکری است که می‌داند چه می‌خواهد بگوید و زبان آن را بلد است.

سریال‌های دیگر مدیری و جُنگ‌هایی که می‌ساخت روز به روز طرفدارانش را افزایش می‌داد، سریال‌های روتین 90 شبی او مخاطبان زیادی را جلب کرده بود و این در آن دوران موفقیت درخشانی بود.

پس از"پاورچین"، "نقطه چین" و "شب‌های برره"  که در آن‌ها با سیامک انصاری همکاری کرد، این چهره نیز به عنوان همراه همیشگی مدیری شناخته و بین طرفدارانش محبوب شد.

وقتی "مرد هزار چهره" از تلویزیون پخش شد، مردم به این سوال بیشترین رای را دادند و روز به روز به طرفداران این سریال افزوده شد. 

شخصیتی ساده، بی حاشیه و گمنام با قرار گرفتن در یک موقعیت خاص کم کم به ورطه‌های دیگر افتاد، مخصوصا سکانس‌هایی که مربوط به ایفای نقش او در قالب پلیس و یا مربی فوتبال بود، بیشترین بخش جذابیت سریال را به خود اختصاص داده بود.

مهران مدیری پس از این تجربه به فکر ساخت "مرد هزار چهره" افتاد که آن هم کمابیش  محبوبیت "مرد هزار چهره" را دارا بود.

پس از این سریال، مدیری از تلویزیون رفت و این باعث شد که در کنداکتور تلویزیون جای یک برنامه پر مخاطب 90 شبی خالی بماند، تلاش‌هایی برای پوشاندن جای خالی سریال‌های مدیریت شد و سری اول "خنده بازار" در میان مخاطبان جایگاهی پیدا کرد.

مهران مدیری سراغ سریال‌های پخش خانگی رفت و "قهوه تلخ" را ساخت. این سریال که البته جوایز آن موجب وسوسه تعداد دیگری از مخاطبان شده بود، با اقبال زیادی مواجه شد، اما به دلیل عدیده‌ای ناتمام ماند و مدیری نتوانست "قهوه تلخ" را تمام کند.

حرف‌های نگفته مهران مدیری در قالب یک سریال دیگر تا حدودی گفته شد. "ویلای من" سریالی بود که با کش و قوسی بسیار بالاخره تمام شد و خیال مدیری را از نگرانی ناتمام ماندن پروژه بعدی راحت کرد. سریالی که در آن بحث ارث و میراث، تقلب، دروغ و میل به پیشرفت مالی و طی کردن راه صد ساله در یک شب محور اصلی بود.

پس از "ویلای من"، سریال طنز اجتماعی "شوخی کردم" که مخاطب آن صنوف مختلف و شغل‌ها و شخصیت‌های مختلف جامعه بود، ساخته شد.

و حالا، سریال طنز "اطاق عمل"؛ این سریال که از نامشب پیداست سریال طنز با مجوز مسائل پزشکی و سلامت است و قرار است از دی ماه سال جاری به روی آنتن شبکه تهران برود.

•    اطاق عمل... بفرمایید داخل

تجربه ثابت کرده هر گاه مهران مدیری برای ساخت سریال دست به کار می‌شود، تمام رسانه ها با رقابت تنگاتنگ و فشرده برای سرعت در درج اخبار مربوط به سریال مدیری و انتقال آن به مخاطبان می‌جنگند.

مهران مدیری و گروه فیلمنامه نویسی او این بار سراغ جامعه پزشکی رفته‌اند. صنفی که در خصوص آن در سال‌های اخیر بحث‌های زیادی مطرح است.

سریال "اطاق عمل" قرار است یک بیمارستان را نشان بدهد با ماجراهای داخلی و بیرونی آن؛ مراجعه بیماران و همراهان و نحوه طبابت و ارتباط و مسائل کادر بیمارستان با همدیگر.

مخاطبان زیادی پیگیر زمان شروع سریال "اطاق عمل" هستند و این نشان دهنده میزان محبوبیت و جایگاه مهران مدیری و گروهش در میان مردم است.

مهران غفوریان، سیامک انصاری، جواد رضویان، بازیگران طنزی هستند که اسم آن‌ها خیلی از مخاطبان را پای تلویزیون می‌نشاند و می‌توان گفت محبوبیت مهران مدیری نتیجه همکاری و جذاب بودن فیلم نامه، بازیگران، سلیقه مدیری و احترام به مخاطب از سوی طراحان و کارگردان و عوامل سریال‌های اوست.

و حالا مدیری در "اطاق عمل" میزبان مخاطبان بسیاری خواهد شد که البته به دلیل پخش آن از شبکه تهران، ممکن است بسیاری از هموطنان عزیز موفق به تماشای آن نشوند، مگر اینکه شبکه تماشا این بار هم به کمک شبکه‌های اصلی سیما بیاید و به این طریق این سریال نیز روی آنتن تلویزیون شهرستانی‌ها کشور برود.

لازم به ذکر است با وجود پزشکان متعهد و دلسوز و پرستارانی که با عشق به این شغل دشورا می‌پردازند، مسائل تلخ و گزارش‌های تاسف آوری از بعضی پزشکان و پرستارها می‌رسد که رفتارهای غیر مناسب در آن‌ها افتاق افتاد و در این جور مواقع، جز سرتکان دادن‌هایی از تاسف کاری از دست اکثریت مردم بر نمی‌آید.

خوشبختانه با انتخاب سید حسین هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعهد و مسئولیت پذیری این وزیر، معدودی از مشکلات این حوزه حل شده و پرونده ها و طرح‌هایی در دست بررسی است. 

شاید سریال "اتاق عمل" با مطرح کردن بعضی از این مشکلات بتواند به حل بهتر آن‌ها کمک کند.


گزارش از: شیما شفیعی

انتهای پیام/ اس
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار