سعید عباسی:

نگاه تلویزیون باید به برنامه‌های مناسبتی یک نگاه ویژه باشد

تهیه‌کننده برنامه "ماه خدا" گفت: برنامه‌های مناسبتی مثل یک سفره است، برای دعوت مخاطب به این سفره، ذائقه او را باید شناخت.

سعید عباسی تهیه‌کننده برنامه "ماه خدا" در گفتگو با خبرنگار رادیو  تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه‌های مناسبتی برای جذب مخاطب فضای مناسبی را برای ساخت ایجاد می‌کنند و تنها کافی است ذائقه مخاطب را در برنامه‌های مناسبتی جویا شوند.تمنای مخاطب از یک سو و هدایت این تمنا از سوی دیگر مهم است، تلویزیون باید این تمنا را هدفمند کند.

وی عنوان کرد: در بحث برنامه‌های مناسبتی نباید به یک برنامه زنده بسنده کرد بلکه باید تمام بخش‌ها را پوشش داد و مخاطب دوست دارد در یک روز مناسبتی مثل عید قربان یا تولد یکی از ائمه، ترکیبی از برنامه‌های مناسبتی از جمله کار نمایشی، مستند، مداحی، مولودی و ... را شاهد باشد.

عباسی تأکید کرد: برنامه سازان ما نباید در حد رفع تکلیف کارکنند، باید برنامه‌های مناسبتی را در تمام بخش‌های تلویزیونی گسترش دهند اما به این نکته هم توجه کنند که متولی این امر باید گروه معارف باشد و کار به صورت کارشناسانه انجام شود ما باید با نظارت گروه معارف در بخش‌های دیگر کارمناسبتی بسازیم.

عباسی در ارتباط با برنامه "ماه خدا" که هر سال در سحرهای ماه رمضان از شبکه اول پخش می‌شود بیان کرد: برنامه سحر ماه رمضان شبکه اول، مخاطب خودش را پیدا کرده است. ما در برنامه ماه خدا می‌دانیم مخاطب چه می‌خواهد، با او ارتباط برقرار می‌کنیم و سعی می‌کنیم در حد توان برنامه خوبی بسازیم، اما باز هم در این زمینه با نواقصی روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: ماه خدا ظرفیت منحصر به فردی دارد و می‌توان گفت به این دلیل که شبکه یک بیشتر از دیگر شبکه‌ها در تهیه برنامه زنده برای سحرهای ماه رمضان جدیت نشان می‌دهد، این برنامه توانسته مخاطبان خودش را پیدا کند و با شناخت سلیقه مخاطب در حد توان آنها را برطرف نماید.

عباسی خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت از الان به فکر ترکیب جدید ماه خدا برای سال آینده هستیم معمولا دو ماه قبل از ماه رمضان برای "ماه خدا" برنامه‌ریزی می‌کنیم اما این امر جوابگو نیست. چاره‌ای هم  وجود ندارد. معمولا برنامه‌های زنده انرژی خیلی زیادی از ما می‌گیرد و نمی‌توانیم از چندین ماه قبل برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان گفت: ‌ما در برنامه "ماه خدا" ‌تجربه چندین ساله داریم وباید آن را مدیریت کنیم تا برنامه در خور توجهی را به مخاطب عرضه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار