رئیس زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

لزوم اطلاع‌رسانی به فعالان اقتصادی قبل از اتخاذ تصمیم / دریافت کارمزد در همه جای دنیا رواج دارد

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تهران با اشاره به این که تصمیم به دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها به شورای پول و اعتبار سپرده شده است، گفت: هر تصمیمی اثرات مثبت و منفی دارد و نمی‌توان یک شبه برای آن تصمیم گرفت و باید قبل از هر اقدامی به فعالان اقتصادی اطلاع رسانی کرد.

محمد مهدی رئیس زاده رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به این که دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها بخشنامه بانک مرکزی است و درآمدزایی ایجاد می کند، اجرای این قانون لازم الاجرا است.
 
وی افزود :البته چون بحث اصناف مطرح شده و همچنین این امر ممکن است بهانه ای برای استفاده نکردن از دستگاه های pos شود، تصمیم بر این شده که توسط شورای پول و اعتبار تصمیم نهایی در این مورد گرفته شود.

رئیس زاده تاکید کرد: هر تصمیمی اثرات مثبت و منفی دارد که در رابطه با دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها درآمدزایی بانک ها اثر مثبت است اما به نظر می‌رسد در این مساله اثار منفی بیشتر باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ایران امکان انجام بسیاری از عملیات بانکی در عابر بانک ها وجود دارد در حالیکه در کشور های همسایه این امکان وجود ندارد و این یک مزیت است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق تهران گفت: در همه جای دنیا برای این گونه خدمات کارمزد دریافت می شود و این اتفاق مختص به ایران نیست.

وی ادامه داد: این مساله نیاز به کار فرهنگی دارد و نمی‌توان یک شبه برای آن تصمیم گرفت و باید قبل از هر تصمیمی به فعالان اقتصادی اطلاع رسانی کرد.

رئیس زاده گفت: با اطلاع رسانی به موقع موافقان و مخالفان تصمیم، نظرات خود را ارائه می دهند و در این صورت زمان لازم برای تغییر در تصمیم گیری وجود دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اتاق ، تهران ، کارمزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار