محبی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزرات صنعت در پی ایجاد تحول در صنعت خودرو است / تغییر رویکرد مدیریت صنعت خودرو در 6 ماهه دوم

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو با بیان اینکه وزارت صنعت با تمام قوا مصمم است در حوزه خودروسازی تحولات عمیق و پایه‌ای ایجاد کند، گفت: امیدواریم شش ماهه دوم امسال نقطه عطفی در تغییر رویکرد مدیریت صنعت خودرو باشد.

آرش محبی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان موانع متعدد اجازه استفاده از پتانسیل فنی و توان تخصصی کارشناسان صنعت خودرو و قطعه‌سازی را نمی‌دهد اظهار داشت: خودروسازان دنیا چهار درصد فروش خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند که متاسفانه برای کشور ما این رقم به دهم درصد هم نمی‌رسد.

عضو سیاست‌گذاری خودرو افزود: تنوع و خلاقیت و پرداختن به امر تحقیق و توسعه هزینه دارد از این رو این هزینه برای شرکت‌های زیان‌ده تعریفی ندارد زیرا ابتدا باید خودروسازی و قطعه‌سازی کشور به طور کامل احیا شود.

وی تصریح کرد: عدم استفاده از بضاعت فنی و پتانسیل کارشناسان، از بالفعل شدن توان تخصصی صنعت خودرو و قطعه‌سازی جلوگیری و مردم را از دست‌آوردهای قابل حصول این صنعت محروم می‌کند.

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن‌سازی قطعات خودرو، جو فعلی فضای فرهنگی – اجتماعی کشور به گونه‌ای علیه تولید ملی شده است.

محبی‌نژاد با بیان اینکه درآمد مردم توام با افزایش هزینه‌ها، افزایش نیافت  افزود: شیب‌ درآمد سرانه با متوسط هزینه‌ها همخوانی ندارد و از طرفی به دلیل نقص آگاهی رسانی هجمه به سمت تولید داخل شده است در حالیکه بخش تولید یکی از قربانیان مشکلات اخیر است نه بانیان آن.

وی به بهبود وضعیت تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش 70 درصدی تولید خودرو در نیمه اول امسال، امیدواریم با تعاملاتی که با وزارت صنعت معدن و تجارت در قالب بسته پیشنهادی حمایت از تولید خودرو شده است، شش ماهه دوم نیز شاهد تداوم و بهبود هر چه بیشتر این روند باشیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو ادامه داد: وزارت صنعت با تمام قوا مصمم است در حوزه خودروسازی تحولات عمیق و پایه‌ای ایجاد کند منتهی امکانات محدود بوده و نیاز به همکاری مجلس و هیات دولت دارد.

وی با بیان اینکه لازم است همچون قانون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص قوانین مرتبط با صنعت خودرو اصلاحاتی صورت پذیرد، افزود: قطعا خودروسازی و قطعه‌سازی پتانسیل عملکرد بهتر نسبت به عملکرد کنونی خود را دارند اما نیاز به همکاری دولت و مجلس در سطح کلان و ارکان در سطح خرد جهت اصلاح حل مشکلات دارد.

محبی‌نژاد اظهار داشت: امیدواریم شش ماهه دوم امسال نقطه عطفی در تغییر رویکرد مدیریت صنعت خودرو باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار