دهمين طلا براي كاروان ايران؛

ارمغان كشتي‌گير تبريزي براي ايران/ پرويز هادي به مدال طلا دست يافت

پرويز هادي كشتي‌گير تبريزي كشورمان به مدال طلاي وزن 125 كيلوي بازي‌هاي آسيايي اينچئون دست يافت.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ پرویز هادی کشتی‌گیر تبريزي وزن 125 كيلوي كشورمان در فينال بازي‌هاي آسيايي اينچئون توانست با برتري 6 بر يك مقابل  شابانبای از قزاقستان به مدال طلاي اين وزن دست يابد.

گفتني است؛ پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی به مصاف «نام» از کره جنوبی (دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا) رفت و با نتیجه 7 بر یک وي را شکست داد و به فینال راه یافت.

هادی در دور اول مقابل ژائو دنگ از چین نفر سوم آسیا و نفر پنجم رقابت‌های جهانی با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافته بود و در دور دوم مقابل جارگال سای خان از مغولستان نفر دوم بازی های آسیایی گوانگجو با نتیجه 4 بر صفر به پيروزي رسيده بود.

شايان ذكر است؛ پرویز هادی دو مدال طلاي رقابت هاي کشتی آزاد آسیا در سال 2013 دهلی نو و 2012 کره جنوبی را در کارنامه دارد با این برد اولین مدال طلای بازیهای آسیایی خود را کسب کرد.

لازم به ذكر است؛ ارزش طلاي پرويز هادي با توجه به رقابت ايران و قزاقستان براي تصاحب جايگاه چهارم در جدول توزيع مدال‌ها دوچندان مي‌شود چرا كه تا اين لحظه در جدول توزيع مدالي ايران با 10 طلا در رده پنجم و قزاقستان با 15 طلا در رده چهارم است.

گفتني است با مدال طلاي پرويز هادي جمع مدال‌هاي ايران در بازي‌هاي آسيايي اينچئون به عدد 29 رسيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.