زارع‌زاده مهریزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ارسال نامه تذکر به شورای نگهبان در رابطه با عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در تفت، میبد و نهاوند

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور از ارسال نامه تذکر به شورای نگهبان در رابطه با برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی خبر داد.

"دخیل عباس زارع‌زاده مهریزی" نماینده مردم مهریز و بافق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه امروز کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، گفت: جلسه امروز در رابطه با اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها بود که کلیات آن و همچنین نحوه برگزاری هیئت اجرایی انتخابات با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.   
 
وی افزود: همچنین قرار شد که اعضای کمیسیون شورا‌ها جزئیات این قانون را مورد مطالعه قرار دهند و در جلسه بعدی کمیسیون شوراها در رابطه با جزئیات اصلاح قانون انتخابات بررسی صورت گیرد.   
 
زارع‌زاده مهریزی تصریح کرد: بحث دیگری که امروز در کمیسیون شورا‌ها مطرح شد، در رابطه با اظهارنظر شورای نگهبان نسبت به عدم برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در دو حوزه تفت، میبد و نهاوند بود که قرار شد نامه‌ای به عنوان تذکر به شورای نگهبان ارسال شود.   
 
نماینده مردم مهریز و بافق اظهار داشت: ماده‌ای که شورای نگهبان در رابطه با منع برگزاری انتخابات میان دوره‌ای این دو حوزه به آن استناد کرده، این قانون مربوط به این انتخابات نبوده و قانون دیگری در انتخابات است که اگر حوزه‌ای فاقد نماینده شد، دولت موظف است که ظرف ۷ ماه نسبت به برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه فاقد نماینده اقدام کند.   
 
وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون شورا‌ها مقرر شد تا نامه‌ای به عنوان تذکر به شورای نگهبان در رابطه با برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ارسال شود تا ان شاء الله ببینیم که نتیجه چه خواهد شد.   
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار