میرزایی نکو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعیین زمان ارائه گواهی عدم سوپیشینه داوطلبان توافقی بوده است

عضو کمیسیون شوراها گفت: با همکاری هیئت نظارت و هیئت اجرایی فرم موقت تعهد ارائه سوءپیشینه تهیه و مقرر شد پس از اخذ تعهد از داوطلبان، این مدرک در سال جدید از سوی آنها ارائه شود.

//"قاسم میرزایی نکو" عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم ارائه گواهی عدم سوءپیشینه توسط داوطلبان برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: براساس قانون مصوب در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، داوطلبان بایستی برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر و روستا گواهی عدم سوءپیشینه ارائه دهند.

وی افزود: از آنجایی که زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا با تعطیلات سال جدید مقارن بود، تهیه این گواهی برای داوطلبان با مشکل‌ مواجه شد لذا با همکاری هیئت نظارت و هیئت اجرایی فرمی خاص تحت عنوان فرم موقت تعهد ارائه سوءپیشینه تهیه و مقرر شد پس از اخذ تعهد از داوطلبان، این مدرک از سوی ثبت نام کنندگان بعد از تعطیلات سال جدید ارائه شود.

میرزایی نکو با بیان اینکه اغلب داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرها توانستند گواهی عدم سوءپیشینه تهیه کنند ادامه داد: تنها تعداد اندکی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرها نتوانستند این مدرک را تهیه کنند اما این موضوع در روستاها با مشکل مواجه بود که خوشبختانه با اتخاذ این تدبیر موانع جدی در امر ثبت نام داوطلبان رفع شد.

عضو کمیسیون شوراها پیرامون رفع قانون ارائه گواهی عدم سوءپیشینه گفت: موضوع عدم ارائه گواهی سوءپیشینه از سوی داوطلبان در صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات وارده بر آن هم رفع و سپس به شورای نگهبان ارسال شد.

وی تصریح کرد: نواقص شناسایی شده در حالی به مجلس ارسال شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی لایحه بودجه 96 و برنامه ششم توسعه بودند لذا زمان کافی برای رسیدگی به اشکالات وارده بر این موضوع وجود نداشت.

میرزایی نکو خاطر نشان کرد: به هر حال لایحه جامع انتخابات توسط وزارت کشور در حال تدوین است و اگر این لایحه به مجلس ارائه شود مشکلات مربوط به این حوزه برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها با اشاره به زمان ارائه گواهی عدم سوءپیشینه تاکید کرد: این موضوع در جلسه‌ای توسط نمایندگان شورای نگهبان و وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت تا زمانی خاص برای ارائه گواهی عدم سوءپیشینه در نظر گرفته شود.


وی ادامه داد: در مواردی که قانون ساکت است هیئت نظارت با توافق هیئت اجرایی می‌تواند متن را تعیین کنند لذا تصور میکنم تعیین زمان ارائه گواهی عدم سوپیشینه داوطلبان هم براساس توافق بوده است.

میرزایی نکو با اشاره به تغییر تاریخ ثبت نام انتخابات شورای شهر و روستا اضافه کرد: تغییر زمان ثبت نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از سوی مجلس مطرح شد اما مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت. همانطور که می دانید اشکالاتی به این موضوع از سوی شورای نگهبان وارد شد که متاسفانه فرصت و زمان کافی برای رفع نواقص در مجلس شورای اسلامی وجود نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار