قم؛

برگزاری مراسم ترحیم والده آیت الله هاشمی شاهرودی در قم

مراسم گرامیداشت نخستین شب درگذشت والده آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با حضور علما و مراجع تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ در این مراسم  آیات عظام نوری‌همدانی، مکارم‌شیرازی و شبیری‌زنجانی از مراجع عظام تقلید حضور داشتند.

همچنین در این مراسم حضرات آیات سید هاشم حسینی‌بوشهری، سید احمد خاتمی و ابراهیم امینی، اعضای خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم حضور یافته و درگذشت والده آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی را به وی تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام محمد رزاقی از اساتید حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه مرحومه موسوی از خاندان علم و فضیلت بود و فرزندان فرهیخته و شجاع را تربیت کرد، گفت: ایشان ام‌الشهدا بود و فرزندان ایشان منشاء خیرات و برکات بسیاری برای نظام و مذهب تشیع بوده‌اند.

رزاقی  با اشاره به شهادت سه فرزند والده آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در زندان‌های رژیم بعث تصریح کرد:‌ این فرزندان غیور به شکل فجیعی در زندان‌های بعثی به شهادت رسیدند ولی این مادر همه این سختی‌ها و مشکلات را در راه اسلام و مکتب تشیع تحمل کرد.

وی با تاکید برتربیت شهیدان شاهرودی توسط این مرحومه گفت: به تعبیر قرآن کریم، خط شهدا ممتد است و لذا باید به این مادر که جوانانی برای دفاع از دین تربیت کرده و در راه خدا تقدیم نمود، درود فرستاد.

رزاقی گفت: این مرحومه که خود از خاندان روحانیت و فقاهت بود با تربیت فقیهی عالیقدر همچون آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به عرصه علم و فقاهت نیز خدمت قابل توجهی ارائه کرد.

مرحومه موسوی مددی  روز جمعه پس از سپری کردن یک دوره بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران به دیار حق شتافت.

پیکر این مرحومه در جوار بارگاه کریمه اهل بیت(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، ختم ، والده ، ایت الله ، هاشم ، شاهرودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.