سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمریکا با تحریم علمی دانشمندان ما به دنبال انحصارطلبی در دنیاست

عضو کمیسیون آموزش، ‌تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه بحث مرجعیت علمی را که مقام معظم رهبری فرمودند باید به طور جدی پیگیری شود تا ضعف علمی ما ابزاری در دست غربی‌ها نباشد، گفت: آمریکا با تحریم علمی دانشمندان ما به دنبال انحصارطلبی در دنیا است.

"حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی" نماینده محلات و دلیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه آمریکا با تحریم علمی دانشمندان ما به دنبال انحصارطلبی در دنیاست، اظهار داشت: امروز می‌بینیم غرب در بحث هسته‌ای با ایجاد محدودیت برای سایر کشور‌ها به دنبال استفاده انحصاری است.

عضو کمیسیون آموزش، ‌تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه تبعیض در مسائل علمی به سکه رایج در دنیای امروز تبدیل شده است، بیان داشت: غرب در اکثر موارد مثل حوزه کشاورزی از افشای فناوری‌های این عرصه خودداری می‌کند که این امر نشان دهنده روحیه و خلق استکباری آنهاست و اکنون بر همگان آشکار شده است.

سلیمی در ادامه تصریح کرد: ایران امروز از نظر رتبه‌های علمی و سطح دانش به رتبه بالایی رسیده و این امر از میزان اتکای ما به کشورهای دیگر کاسته است و انتشار مقالات علمی دانشجویان، ‌اساتید و محققان کشورمان به حدی رسیده است که پایه علمی مطالعات سایر کشورها نیز قرار می‌گیرد لذا اکنون ما هیچ نگرانی از این تحریم نداریم.

وی با تاکید براینکه بحث مرجعیت علمی را که مقام معظم رهبری فرمودند باید به طور جدی پیگیری شود تا ضعف علمی ما ابزاری در دست غربی‌ها نباشد، افزود: دولت، مجلس، ‌سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و نخبه‌ها باید بحث مرجعیت علمی را به طور جدی پیگیری کنند و به سمت عملیاتی شدن این موضوع قدم بردارند تا دیگر غربی‌ها برای ما محدودیتی قائل نشوند.

نماینده محلات و دلیجان در ادامه افزود: از آنجا که رشد علمی ما در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت داشته است، بخشی از سناریوی تحریم جلوگیری از رشد همین پیشرفت‌هاست و آن‌ها با این تحریم خواهان زیر سوال بردن اقتدار علمی ما هستند.

عضو کمیسیون آموزش، ‌تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: منشور سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بخش علم و فناوری می‌تواند یک عامل مهم برای مقابله با این ترفند و حیله جدید کشورهای غربی باشد و اگر ۶ فصلی را که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بتوانیم دریک برنامه زمانبندی شده عملیاتی و اجرا کنیم، بسیاری از این مباحث مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار