دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

ارایه تسهیلات به زوج‌های دانشجوی دانشگاه آزاد، اعلام آمادگی دانشگاه شریف برای پرتاب ماهواره شریف ست و اعلام تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 94 از جمله اتفاقات حوزه آموزش عالی در اولین هفته سال تحصیلی جدید بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ آموزش عالی در هفته گذشته اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است.

تحریم مقالات علمی دانشمندان ایرانی حاکی از رفتار دوگانه آمریکا است  
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اقدام اخیر کشور آمریکا در تحریم مقالات علمی دانشمندان ایرانی حاکی از ضعف آمریکا و به هدف نرسیدن آن در اعمال تحریم‌های اقتصادی بر علیه کشور ایران است.  

وی همچنین در خصوص توسعه علم و فناوری افزود: با توجه به اینکه سیاست‌های کلی علم و فناوری مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به توسعه علم و فناوری دارد باید این مهم اولویت اصلی دلسوزان‌ و زحمت کشان نظام اسلامی قرار گیرد.  

مهلت ثبت‌نام دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های تهران تا پایان هفته آینده 
صمد حاجی‌جباری مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجويان با بیان اینکه ثبت‌نام دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های پایتخت تا پایان هفته آینده ادامه دارد، گفت: جشن استقبال از دانشجویان غیرایرانی با هدف آشنایی این دانشجویان با ایران برگزار می‌شود. 

تسهیلات میرزاده به زوج های دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی 
میرزاده رییس دانشگاه آزاداسلامی گفت : در جلسه ستاد ازدواج، از معاونان این دانشگاه خواست تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که دانشجویان در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند از تسهیلات وام ازدواج بهره‌مند شوند.
 
اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار به 10 دانشگاه برتر/ دانشگاه‌های برتر تجهیزات آزمایشگاهی خود را تأمین کنند 
قادری‌فر مدیر کل دفتر تجاری‌سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 7 میلیارد تومان اعتبار جدید علاوه بر 40 میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی به 10 دانشگاه برتر وابسته به وزارت علوم اختصاص یافتند. 

مجوز تاسیس دانشگاه محمدرضا عارف صادر نشده/ عارف به دنبال تامین منابع مالی است 
ابری نیا مدیر کل دفتر آموزش‌های عالی غیر دولتی وزارت علوم گفت: بر اساس گفته‌های محمدرضا عارف هم اکنون وی به دنبال تامین منابع مالی موسسه غیر‌انتفایی خود است و تاکنون مجوزی جهت تاسیس موسسه غیر‌انتفایی صادر نشده است 

وزیری معرفی شود که تعهد کاری داشته باشد/حاشیه داشتن وزیر علوم به ضرر وزارت خانه و مجلس تمام می‌شود 
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حاشیه داشتن وزیر علوم به ضرر مجلس و وزارت علوم تمام می‌شود و انتظار ما از رییس جمهور معرفی فردی متدین و بدون حاشیه به مجلس است. 

وی در خصوص توضیحات میرزاده در خصوص افزایش ظرفیت دکتری گفت: توضیحاتی که ریاست دانشگاه آزاد در خصوص دلایل افزایش ظرفیت پذیرش دکتری داد منطقی به نظر می‌رسید و قرار شد تمام رشته‌هایی که مجوز گرفته‌اند به همراه تصویر مجوز از سوی شورای گسترش آموزش عالی به کمیسیون ارائه گردد. 

"ماهواره شریف ست" آماده پرتاب است 
روستا آزاد رئیس پیشین دانشگاه صنعتی شریف گفت: ماهواره شریف ست قبلا ساخته شده بود و ماهواره شریف ست دوم نیز با کیفیتی بهتر از شریف ست اولی ساخته شده است. 

19 بهمن آغاز ثبت نام کنکور سراسری 94 / برگزاری آزمون 21 خرداد 
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت نام آزمون سراسری 94 از 19 تا 28 بهمن صورت می‌گیرد. 

آمادگی برای ساخت دو ماهواره جدید"لئو‌" و"جئو" در دانشگاه شریف 
فتوحی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف گفت: پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف آمادگی خود را جهت ساخت دو ماهواره جدید لئو و جئو‌ اعلام کردند. 

درخشش پژ‍وهشگران ایرانی در کسب رتبه 19 جهانی در رشته شیمی 
مهراد سرپرست مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ISC گفت: در 10 سال گذشته دانشمندان ایران با تولید 30701 مقاله رتبه‌ی 19 تولید علم در بین بیش از 140 کشور جهان به دست آورده‌اند.
 
با حدس و گمان نمی‌توان حق بورسیه کسی را سلب کرد/ پرونده بورسیه تا زمان احراز تمام واقعیات‌ به طول می‌انجامد 
جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پرونده بورسیه دکتری پرونده پرکار و پیچیده است و نمی‌توان در شروع سال تحصیلی با حدس و گمان ارتکاب جرم کسی مانع از تحصیل تمام افراد شد. 

نیمی از دانشجویان صنعتی شریف، خوابگاهی هستند 
روستا آزاد رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: بسیاری از خوابگاههای قدیمی که وضعیت نابسامانی داشت، بازسازی شدند. همچنین تعدادی خوابگاه جدید از طریق رهن و اجاره به خوابگاههای دانشجویی، اضافه شده است. 

کسانی که بورسیه شده‌اند حق تحصیل دارند/تا زمان احراز تخلفات نباید حق تحصیل کسی سلب شود 
زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به پیچیدگی پرونده بورسیه دکتری و نزدیکی به شروع سال تحصیلی تمام کسانی که بورس شده‌اند حق تحصیل دارند و نباید از حق تحصیل کسی ممانعت شود. 

فرصت مطالعاتی برای دانشجویان ارشد مهندسی فراهم می‌شود 
خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: پیگر وضعیت فرصت مطالعاتی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی این دانشگاه هستیم. 

طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع دکتری و ارشد در خان اول مانده است/ نسبت به اصلاح شیوه پذیرش در این مقاطع بی تفاوت نباشیم 
فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری در خان اول مانده و مخالفت گروهی از اساتید و وزارت علوم نباید مانع این طرح شود. 

20 مهر‌ماه زمان اعلام کد رشته‌‌های تکمیلی دکتری نیمه متمرکز 
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: 20 مهر‌ماه زمان اعلام کد رشته محل‌های ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز است که مدت ارسال ثبت نام برای داوطلبان و نتایج این آزمون بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش طی روزهای آینده اعلام می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۳
خیلی خوب و جامع بود
آخرین اخبار