آهومنش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دانشگاه آزاد جاذبه قوی در پذیرش دانشجو دارد

رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی گفت: با توجه به آغاز پذیرش دانشجویان جدید الورود در دانشگاه‌ها رقابتی در میان دانشگا‌ه‌ها رخ داده که در این میان دانشگاه آزاد جاذبه قوی در این امر را دارا است.

علی آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به وجود 455 موسسه غیر انتفاعی در کشور و 430 هزار دانشجو که در موسسات غیر انتفاعی مشغول تحصیل هستند مشکلات موسسات غیر انتفاعی به سرپرست وزارت علوم اعلام و درخواست ملاقات جهت بررسی مشکلات موسسات غیر انتفاعی مطرح شده است.

وی به میزان صندلی خالی در موسسات غیر انتفاعی اشاره کرد و افزود: در مقطع کارشناسی ارشد هم اکنون شاهد پذیرش 40 درصدی داوطلبان بوده‌ایم و این در حالی است که بیش از 50  درصد صندلی‌های این موسسات در مقطع ارشد خالی مانده است.

وی به دانشگاه آزاد اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اعلام دانشگاه آزاد مبنی بر پذیرش بدون محدودیت در رشته‌های مورد نظر داوطلبان و ثبت نام بدون محدودیت، این امر مشکل موسسات غیر انتفاعی را در پذیرش دانشجو افزایش داده است.

آهومنش در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا موسسات غیر انتفاعی پذیرش بدون محدودیت را همچون دانشگاه آزاد اجرا نمی‌کنند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد تحت سیطره وزارت علوم نیست و هر فعالیتی که خودش صلاح بداند انجام می‌دهد اما پذیرش دانشجو و افزایش تعداد رشته‌های دانشگاهی در موسسات غیر انتفاعی باید با شخص و با تشخیص وزارت علوم در موسسات غیر انتفاعی شکل گیرد، بنابراین موسسات غیر انتفاعی در پذیرش دانشجو و افزایش رشته دانشگاهی در موسسات غیر انتفاعی با محدودیت روبرو هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
دوست گرانقدر، اصلا هم اینطور نیست واقعا کسانیکه زحمت می کشند پذیرفته می شوند ولی در سنوات گذشته در خواستهای متعددی شده بود مبنی بر اینکه دانشجویان کشور در وطن خودشان تحصیل کنند نه به کشور های اطراف بروند که نه تنها سواد بیشتری پیدا نمی کنند بلکه ارز زیادی از کشور خارج می شود حال اگر این دانشجویان را دانشگاه آزاد پذیرش نکند باید برای ادامه تحصیل روانه هند شوند آیا برای ما کسر شان نیست ما که ابوعلی سیناها داشتیم الان دنبال هند و مالزی بگردیم چرا به داشته های خودمان افتخار نکنیم از یاد نبریم که خروج ارز کشور را فلج می کند از طرفی در مورد دانشگاه آزاد هم یکطرفه قضاوت نکن سطح علمی خوبی داره البته برای کسانیکه طالب علم وافعی باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۳
جاذبه داره چون کیلویی دانشجو میگیره، اصلا هم کیفیت براش مهم نیست..فقط پول!! بچه های الانم که همه درس نخون و از زیر کار در رو...کجا بهتر از دانشگاه آزاد؟؟؟
آخرین اخبار