برگزاری مراسم ویژه روز جهانی گردشگری با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی؛

برگزیدگان جشنواره مشارکت ملی گردشگری تجلیل می‌شوند

معاون گردشگری از برگزاری مراسم ویژه روز جهانی گردشگری با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: برگزیدگان جشنواره مشارکت ملی گردشگری در این مراسم معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی‌موحد از برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی جهانگردی در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: روز 5 مهر همزمان با روز جهانی گردشگری در تمامی کشورهای جهان برنامه‌هایی با این محوریت برگزار می‌شود و به همین مناسبت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌هایی  تدارک دیده شده است.
 
معاون گردشگری با اشاره به ضرورت بزرگداشت روز جهانی گردشگری، یادآور شد: تبیین اهمیت روزافزون صنعت گردشگری در جهان و عزم دولت تدبیر و امید برای توسعه گردشگری از جمله مهمترین دلایل اجرای برنامه‌ها و مراسم ویژه در روز جهانی گردشگری است.
 
وی با بیان اینکه  در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری، خانواده صنعت گردشگری، ارگان‌های فرابخشی متولی سفر و تشکل‌های مردم‌نهاد این بخش گردهم جمع می‌شوند، ادامه داد: در این مراسم، برگزیدگان جشنواره مشارکت ملی گردشگری معرفی و از آنها تجلیل می‌شود.
 
رحمانی‌موحد به حضور مدیران ارشد دولت، سازمان میراث‌فرهنگی و جمعی از سفرا در این مراسم اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار می‌شود.
 
وی همچنین از آغاز به کار سایت اطلاع‌رسانی خانه‌مسافر همزمان با این روز خبر داد و تصریح کرد: این سایت به آدرسwww.khaneh-mosafer.ir در دسترس مردم قرار می‌گیرد تا افرادی که در طول سفر به اماکنی غیر از هتل‌ها مراجعه می‌کنند، اطلاعات درستی از خانه‌ها و اماکن اقامتی شخصی داشته باشند.
 
معاون گردشگری در ادامه به پاکسازی نمادین 100 غار در سراسر کشور طی روزهای منتهی به روز جهانی گردشگری اشاره کرد و افزود: استودیو سفر و گردشگری به همین مناسبت با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد تا از این پس اطلاعات مربوط به مناطق گردشگری و جاذبه‌های کشور از طریق رادیو در اختیار مردم قرار گیرد.
 
وی با اشاره به تخفیف 50 درصدی هتل‌های شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی در فاصله زمانی 5 تا 12 مهرماه برای مسافران و گردشگران، یادآور شد: سایر هتل‌های کشور همزمان با روز جهانی گردشگری تخفیف‌هایی را به مسافران ارائه می‌دهند.
 
رحمانی‌موحد در پایان به امکان بازدید رایگان عموم مردم از موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها در روز جهانی جهانگردی اشاره و اضافه کرد: برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای همزمان با روز جهانی گردشگری در ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 31 استان کشور برگزار می‌شود.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار