عضو هیئت مدیره زنبور داران کشور

افزایش 4 برابری تولید عسل با زنبورهای اصلاح شده

قربانی گفت:‌ زنبور‌های اصلاح شده در سال جاری که میزان تولید عسل از آن ها 20 کیلو گرم بوده است که در حالت عادی برداشت می‌کنیم.

احمد قربانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هزینه های بالا تولید جوابگوی افزایش هزینه‌ها نبوده و امسال با توجه به خشک سالی مسئله‌ی ریز گرد‌ها، کاهش باران بر میزان تولید زنبور داران اثر گذار بوده است.

وی افزود:‌ واردات ملکه‌ی زنبور عسل به دلیل تغییر ترکیب جمعیتی به صرفه نبوده است و اگر بخواهد هم واردات ورود ملکه لاین فقط موافقت شده است که آن هزینه بالایی دارد.

قربانی در خصوص ایجاد بخش مدیریتی در معاونت امور دام و طیور تصریح کرد: یک مدیریت جدید باعث توجه بیش‌تر و فعال‌تر شدن بخش زنبورداری کشور شده و به طور سلیقه‌ ایی حوزه اداره نخواهد شد.

رئیس هیئت مدیره‌ی زنبور داران کشور با بیان این که در کشور‌های دیگر دنیا به زنبور عسل به عنوان نهاده نگاه می‌شود اضافه کرد:‌ در کشور‌های مختلف دنیا در بخش‌های زراعی تولید روغن و هم چنین اغبانی به دلیل کار برد فراوانی که این حشره دارد به عنوان نهاده مفید که تاثیر گذار براین بخش یارانه هم داده می‌شود که در کشور ما نیز چنین نگاهی باید به وجود بیاید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار